بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

پيام مقام معظم رهبري به مناسبت سال 1387 نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:
پيام مقام معظم رهبري به مناسبت آغاز سال 1387 ( سال نوآوري و شكوفايي)
متن کامل:

پيام مقام معظم رهبري به مناسبت آغاز سال 1387 ( سال نوآوري و شكوفايي)

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال 1387، امسال را سال «نوآوري و شکوفايي» ناميدند و تصريح کردند: امسال بايد فضاي نوآوري، کشور را فرابگيرد و همه مسوولان خود را موظف بدانند با بهره‌گيري از امکانات مادي و معنوي، کارهاي نو و ابتکاري و راه‌هاي ميان‌بر را در سايه مديريت صحيح، تدبير درست و حکمت در فعاليت کشور وارد کنند تا کام مردم از ثمره اين تلاش‌ها شيرين شود.

 رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عيد سه گانه در طليعه بهار امسال، ميلاد نبي مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و عيد نوروز را به آحاد ملت ايران و همه ملت‌هايي که عيد نوروز را گرامي مي‌دارند، تبريک گفتند و با اشاره به چشم‌اندازها و اميدهاي بسيار روشن در سال 1387، افزودند: امسال نظام مقدس جمهوري اسلامي سي سالگي خود را که در راه دفاع از استقلال و عزت ملي و حرکت به سمت اعتلاي علمي و عملي گذشت، پشت سر مي‌گذارد که همه اين تلاش‌ها در تاريخ ملت ايران برجسته و ماندگار خواهد ماند.

ايشان با اشاره به آغاز فعاليت مجلسي تازه نفس در سال جاري و همچنين فعاليت دولتي خدمتگزار، پرتلاش و خستگي‌ناپذير، همکاري و برنامه‌ريزي اين دو قوه را زمينه ساز انجام کارهاي بزرگ دانستند و تأکيد کردند: ما نمي‌توانيم آرام و معمولي حرکت کنيم، بلکه بايد با تلاشي مضاعف، جدي‌تر و با نهايت شتاب اما حساب شده، منظم و منضبط به جلو برويم و در عرصه داخلي و همچنين عرصه پيچيده بين‌المللي از تمام ظرفيت‌ها براي دست‌يابي به پيشرفت‌هاي بزرگ استفاده کنيم.

حضرت آيت‌الله خامنه اي، با تأکيد بر اينکه برنامه‌ريزي مدبرانه، شجاعانه و عزت مدارانه در عرصه سياست خارجي و موفقيت در اين عرصه در توفيقات داخل کشور نيز تأثيرگذار است خاطرنشان کردند: علاج ملت ايران در کسب اقتدار است و امروز خوشبختانه مسوولان کشور عزت ملي را کاملاً در نظر دارند و در مقابل زورگويي و زورگيري دشمن ايستاده‌اند.

ايشان، همکاري کامل دولت و ملت و اتکاء به خداوند را زمينه‌ساز پيشروي در عرصه قدرت‌يابي ملت ايران و اقتدار روزافزون کشور به ويژه اقتدار معنوي و روحي برشمردند و تصريح کردند: يکي از دو انتظار من در سال 1387، نوآوري در بخش‌هاي مختلف و دستگاه‌هاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي و خدماتي کشور از جمله در ديپلماسي، حرکت به سمت علم و تحقيق، گسترش فرهنگ مطلوب در ارائه خدمات به همه قشرها به خصوص قشرهاي محروم، و در آباداني کشور است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: انتظار دوم در سال جاري اين است که فعاليت‌هايي که در سال‌هاي گذشته انجام شده و کارهايي که دولت در سال‌هاي اخير انجام داده، به نتيجه و شکوفايي برسند و کام مردم از نتيجه اين فعاليت‌ها و تلاش‌ها شيرين شود بنابراين امسال را سال نوآوري و شکوفايي مي‌نامم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، سال 86 را سالي مهم، پرحادثه و عزت آفرين براي ملت ايران دانستند و خاطرنشان کردند: در آغاز سال 86، ماجراي دستگيري ملوان‌هاي متجاوز بيگانه و سپس عفو و آزادي آنان، چهره‌اي مقتدر و عين حال بردبار و پرگذشت از ملت ايران به جهانيان ارائه کرد و در پايان اين سال نيز حضور پرشکوه و با عظمت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر چهره پرصلابت و همراه با اقتدار ملت ايران و عزم جدي آنان براي درست اداره کردن کشور را نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامي، کارهاي با ارزش مسوولان اعم از دولت، مجلس و بخش‌هاي گوناگون و همچنين کارهاي بزرگ آحاد ملت به ويژه فعاليت‌هاي علمي مجموعه‌هاي دانشجويي و کاوشگر را از ديگر نقاط مثبت در سال 86 و زمينه‌ساز پيشرفت کشور برشمردند و افزودند: در کنار اين پيشرفت‌ها، ضايعات، فقدان‌ها و ناکامي‌هايي هم وجود داشت که آخرين آن حادثه تأسف‌بار فقدان عزيزان دانشجو در يک سانحه دلخراش بود اما به هر حال زندگي آميخته از شادي‌ها و غم‌ها، شيريني‌ها و تلخي‌هاست و مهم اين است که يک ملت بتواند در ميانه اين حوادث گوناگون هدف خود را در نظر داشته باشد و به سوي آن هدف گام‌هاي بلند بردارد.

حضرت آيت‌الله خامنه اي در پايان اظهار اميدواري کردند: ملت سرافراز ايران، سال جديد را با بهره گيري از نوآوري‌ها و شکوفايي‌ها، به بهترين وجه با عزت، موفقيت، کاميابي، شادابي و با توان بيشتر به پايان برساند.

 


موضوع: فرهنگي
نویسنده: سيد محمد ساداتي نژاد
تاریخ درج شنبه 30 فروردين 1387
کلیدواژه ها: پيام مقام معظم رهبري به مناسبت سال 1387

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 5 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/09 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر