بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402

موقعیت فعلی: بخش کتابخانه  

تاریخچه| فهرست کتاب ها | اقدامات

كتابخانه ملا فضلعلي نصرآبادي وابسته به مجمع فرهنگي سفيدشهر مي باشد. محل اين كتابخانه در زيارتگاه بي بي سكينه خاتون سفيدشهر است. اين كتابخانه در سال 1380 با حضور حضرت ايت الله يثربي، امام جمعه فقيد شهرستان كاشان افتتاح گرديد. نام اين كتابخانه، ابتدا كتابخانه آثار تاريخي و خطي زيارتگاه بي بي سكينه خاتون بود ولي بعداً براي يادبود زحمات و اشعار شاعر بزرگ سفيدشهر يعني ملا فضلعلي نصرآبادي به كتابخانه آثارخطي و تاريخي ملا فضلعلي نصرآبادي تغيير نام يافت.

در حال حاضر اين كتابخانه به دنبال همكاري با كتابخانه آيت الله العظمي مرعشي نجفي (ره) براي ارزيابي و كمك به حفظ مجموعه كتابهاي اين كتابخانه است. آن عده از عزيزاني كه داراي كتب خطي مي باشند، مي توانند كتابهاي خطي خود رابه كتابخانه اهدا نمايند.

ضمناً از خيرين دعوت مي شود تا در جهت تجهيز ساختمان كتابخانه به سيستم امنيتي و هشدار دهي و همچنين ساير تجهيزات لازم به مديريت كتابخانه كمك نمايند.

بازديد كارشناس كتابخانه آيت الله مرعشي از كتاب هاي خطي كتابخانه  ملا فضلعلي

با پيگيري مجمع فرهنگي سفيدشهر و مكاتبه و ديدار حضوري با اقاي مرعشي نجفي در تاريخ 30/2/1387يك كارشناس از سوي كتابخانه بزرگ اثار خطي ايت الله مرعشي نجفي جهت شناسايي اثار خطي سفيد شهر اعزام شد .اقاي عسفيائي در جريان اين بازديد ابراز داشت اين كتب براي كتابخانه ايت لله مرعشي مزيتي ندارد بيشتر اين كتب به دوره بعد از صفويه بر مي گردد به غير يكي دو مورد كه به ما قبل صفويه و سده دهم واحتمالا نهم بر مي گردد كه ارزشمند است . كتابهاي قطع بزرگ به دوره قاجاريه بر مي گردد و كتابهاي ابي رنگ هم به دوره قاجاريه بر مي گردد كه تا 150 سال قدمت داردو برخي از اين كتب هم چاپ سنگي است كه از نظر هنري و مادي ارزش چنداني ندارد البته معنويت قران كه جاي خود دارد. ايشان در ادامه گفت: اين كتب براي خود سفيد شهر ارزشمند است و مجموعهاي در اينجا درست كنيدو از چند تا از اين كتابها كه ارزش بيشتري دارد در يك ويترين براي نمايش دادن استفاده شود و ما هم در يك مجالي مي ائيم و ان را شناسايي و توضيحاتي براي ان تهيه مي كنيم ايشان از اين روش نگهداري انتقاد كرد و گفت اين روش اصلا صحيح نيست و براي نگهداري مي توانيد از بخش مرمت كتابخانه ايت الله مرعشي كمك بگيريد . در پايان ايشان افزود خيلي از شهرها و قصبه ها به دنبال چنين اثاري هستند تا بوسيله ان بتوانندگذشته خود را پيدا كنند ولي الحمدلله اينجا پيدا شده است در مورد كتب حاج اقا نصيري هم ايشان گفت :اين كتابها هم بايد در همين جا بصورت موزه نگهداري شود چون بسياري از اين كتب توسط توسط نويسندگاني از اين شهر است و كاتب ان نصرابادي است و اين براي سفيد شهر خيلي ارزشمند است چه بسا از همين طريق شما بتوانيد كتب ديگري از اين نويسندگان در ليست تراجم كه بترتيب حروف الفبا هست در بياوريد« به عنوان مثال كتاب شرح لمعه در سال 1260هجري توسط محمد تقي ابن علي اكبر نصرابادي كتابت شده است» و لذا ايشان پيشنهاد داد تا گزارشي از اين كتب تهيه و در نشريه سازمان اوقاف چاپ شود تا هم مستند شود و با تحقيق محققين چه بسا كتابهاي ديگري از نصراباد در ليست تراجم پيدا شود. 

در حال حاضر مدیریت کتابخانه در حال مذاکره با اداره ارشاد شهرستان آران و بیدگل برای جذب کمک از کتابخانه ملی برای حفاظت از کتاب های خطی سفید شهر می باشد.

مديريت كتابخانه بر عهده آقاي سيد محمد ساداتي نژاد، دبير مجمع فرهنگي سفيدشهر مي باشد.

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 22 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/07 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر