بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

ياران مهدي (عج) رعب و وحشت را در دل سران جهاني ايجاد مي‌كنند نظرات خوانندگان(0)  

رحیم پور ازغدی  عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: ياران مهدي(ع) رعب و ترسي در دلشان وجود ندارد، بلكه ترس و وحشت را در دل سران جهاني ايجاد مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسن رحيم‌پورازغدي عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در هشتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان پسر دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در دانشگاه عباسپور برگزار شد، طي سخناني با بيان اينكه ما منتظر يك حكومت مطلق اسلامي هستيم و قبل از آن بايد يك انقلاب مطلق اسلامي انجام شود، اظهار داشت: قيد مطلق به اين دليل است كه هر انقلاب و هر حكومتي با جهت‌گيري اسلامي قبل از انقلاب جهاني، يك حكومت نسبتا اسلامي به شمار مي‌رود.
وي با بيان اينكه حكومت و انقلاب ايران يك حكومت نسبتا اسلامي است، تصريح كرد: حتي در حكومت كشورمان نيز در بعضي اوقات اسلام مسكوت ماند و اجرايي نشد، به همين دليل حكومت ما نيز يك حكومت نسبتا اسلامي بشمار مي‌رود.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي افزود: طي 30 سال بعد از انقلاب با توجه به عملكرد دستگاه قضايي، دولت و مجلس كسي نمي‌تواند ادعا كند كه تمام قوانين اسلامي اجرا شده است، زيرا اگر تمام قوانين اسلام اجرايي مي‌شد، حكومت ايران يك حكومت مطلق اسلامي بشمار مي‌رفت كه در واقع چنين نيست.
ازغدي با تاكيد بر اينكه تمام حكومت‌هاي تشكيل شده به نام اسلام در غياب امام معصوم، حكومت نسبتا اسلامي بشمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: قسمت‌هاي غيراسلامي يا ضداسلامي اين حكومت‌ها را بايد شناخت و آن را علاج يا نابود كرد و قسمت‌هايي اسلامي آن را نيز تقويت كرد.
وي در ادامه با اشاره به انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)، عنوان كرد: انقلاب جهاني كه بعضي در ناخودآگاه و بعضي دانسته منتظر آن هستند، يك انقلاب ملي يا منطقه‌اي نيست بلكه يك انقلاب جهاني است و اين انقلاب يك سيستم جديد را در تمام عرصه‌ها ايجاد مي‌كند.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي اضافه كرد: انقلاب جهاني فقط در يك بعد نيست، بلكه رژيم سياسي، معرفتي، اخلاقي و فرهنگي را تغيير مي‌دهد به همين دليل ما منتظر يك حادثه بزرگ تاريخي و دنيوي هستيم.
ازغدي در ادامه سخنانش به روايات و احاديث نقل شده در خصوص حضرت مهدي(عج) و انقلاب جهاني ايشان اشاره كرد و گفت: بشريت ديروز و امروز امنيت را به خود نديده و حضرت حجت (عج) با ظهورش امنيت را براي تمام بشريت و در تمام ابعاد محقق خواهد كرد.
وي با بيان اينكه تعدادي از احاديث و روايات وعده انقلاب و نبرد بزرگ جهاني را داده است، تاكيد كرد: با شروع انقلاب جهاني، نبرد با صاحبان زر و زور و تزوير در جهان به منظور سرنگون كردن همه رژيم‌هاي ظلم و جور و نجات بشريت آغاز مي‌شود.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنانش به تشريح ويژگي ياران حضرت مهدي(عج) پرداخت و افزود: ياران مهدي(ع) رعب و ترسي در دلشان وجود ندارد، بلكه ترس و وحشت را در سران جهاني ايجاد مي‌كنند.
ازغدي با بيان اينكه نهضت حضرت مهدي(عج) جهاني مي‌انديشد و جهاني عمل مي‌كند، اظهار داشت: بي‌شك بعد از ظهور، حكومت حضرت حجت(عج) بر تمام زمين حكم فرما خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه حضرت مهدي(عج) نسخه اصلي تورات و انجيل را به همراه دارد، خاطرنشان كرد: امام زمان(عج) با هر طيفي با كتاب آنها سخن مي‌گويد و اغلب آن‌ها نيز به امام مي‌پيوندند و اقليتي هم كه به دليل هواي نفس و مخالفت با حق به ايشان نمي‌پيوندند، در هم كوبيده خواهند شد.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در ادامه به ظهور حضرت عيسي بعد از ظهور حضرت مهدي (عج) اشاره كرد و ادامه داد: در آن زمان يك نقطه امان براي ظالمان باقي نخواهد ماند و سراسر جهان را عدل فرا خواهد گرفت.
ازغدي در ادامه به تشريح ويژگي‌هاي حكومت حضرت مهدي (عج) با توجه به احاديث و روايات پرداخت و تصريح كرد: در حكومت حضرت مهدي(عج) ريشه جهل در جهان زده خواهد شد و علم به تمام بشريت خواهد رسيد و عقلانيت تقويت خواهد شد.
وي اضافه كرد: در دوران حكومت مهدي(عج) تصميم‌ها عقلاني مي‌شود و ريشه خرافات نيز خواهد خشكيد و هيچ نقطه‌اي نمي‌ماند مگر اينكه آباد شود.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي همچنين تاكيد كرد: با ظهور حضرت حجت شبكه‌اي از حقوق در جهان حاكم مي‌شود و براي تحقق اين مسائل بايد هزينه پرداخت شود و خون داد.
ازغدي در ادامه سخنانش به تشريح صفات امام زمان(عج) با استناد به روايات و احاديث پرداخت و افزود: انقلاب مهدي(عج) تمام رژيم‌هاي عالم را در هم خواهد كوبيد، البته نه اينكه كل آن‌را نابود كند بلكه دوباره آن‌ها را باسازي خواهد كرد، يعني نقاط مثبت حفظ شده و نقاط منفي تغيير يا حذف خواهد شد.
ازغدي انقلاب مهدوي را يك تغيير بزرگ زيربنايي دانست و شعار حكومت مهدوي را آباداني عنوان كرد و در ادامه با بيان اينكه در حكومت مهدوي اشرافيت با صورت مذهبي برچيده مي‌شود، تصريح كرد: ديني كه فقط تظاهر بوده و خلوص و معرفت آن كم است، توسط حضرت برچيده خواهد شد و نه تنها تمام آيين‌ها به اسلام تبديل خواهد شد، بلكه اسلام قلابي نيز حذف خواهد شد و حتي مسجدهايي كه مانند كاخ ساخته شده و شكوه مادي را به جاي شكوه معنوي ترويج مي‌كند، توسط حضرت مهدي(عج) خراب مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه نهضت آخرالزمان با آزادي، عدالت، اخلاق و عقلانيت شكل مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: در انقلاب نيز در مسائلي كه آزادي، عدالت و اخلاق رعايت مي‌شد، موفق بوديم و هر جا كه آن مسائل رعايت نمي‌كرديم، شكست مي‌خورديم البته انقلاب اسلامي كه امروز اينگونه در دنيا مي‌درخشد و در برابر نظام‌هاي اسكتباري ايستادگي مي‌كند، از همين مسائل بهره برده است.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنانش گفت: صدمه‌اي كه جاهليت مردم به آخرالزمان مي‌زند از جاهليت زمان پيامبر شديدتر است و حضرت مهدي(عج) با جاهليتي مدرن و فراتر از جاهليت دوران پيامبر روبرو خواهد شد.
ازغدي به رواياتي در خصوص جامعه قبل از ظهور اشاره كرد و گفت: در روايات آمده كه شرايط جهاني به سمتي خواهد رفت كه اگر فردي به بيرون از خانه بيايد و يك خيانت يا فعل حرام انجام ندهد آن روز افسرده است و مي‌گويد كه امروز از دست رفت.
وي به نقش ايرانيان به خصوص جوانان ايراني در انقلاب مهدي اشاره كرد و اظهار داشت: در روايات آمده كه ايراني‌ها و به خصوص جوانان ايراني نقش عمده‌اي در انقلاب مهدي دارند.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه امام خميني(ره) يك شمه كوچك از حركت جهاني را رقم زد، يادآور شد: اگر امام خميني(ره) نمي‌‌آمد و اين انقلاب تحقق پيدا نمي‌كرد، بسياري از روايات صدر اسلام را متوجه نمي‌شديم.
وي افزود: در زمان مبارزه با رژيم پهلوي ترس از امام خميني(ره) و انقلاب در دل شاه افتاد و مردم در آن زمان با دست‌هاي خالي جلوي رژيم شاه ايستاده و پيروز شدند و حتي در جنگ نيز در حالي كه عراق از تجهيزات بيشتري بهره‌مند بود اما ايران توانست موفق عمل كند.
ازغدي در خصوص برخي افراد كه براي ظهور زمان تعيين مي‌كنند، افزود: معتقديم كه امام زمان(عج) با افرادي مرتبط است و دهه به دهه نيز به ظهور نزديكتر مي‌شويم، اما تعيين وقت براي ظهور پايه ندارد البته بايد اميد به فرج داشت اما كساني كه براي ظهور زمان تعيين مي‌كنند، اشتباه مي‌گويند.
وي همچنين عنوان كرد: علائمي كه در خصوص ظهور مطرح شده، به زمان ما نزديك است اما اين مسئله دليلي براي تعيين زمان براي ظهور نيست و در هر حالتي هر شخص بايد با توجه به عقل و شريعت به وظيفه خود عمل كند.
عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي با اشاره به سخن امام خميني(ره) مبني بر اينكه تلاش ما اين است كه اين انقلاب را به صاحب اصلي آن برسانيم، گفت: بايد برنامه فردي، خانوادگي، اجتماعي، حكومتي و ملي خود را در چارچوب عقل و شرع برنامه‌ريزي كنيم تا با آمادگي كامل به استقبال ظهور برويم و نبايد برنامه را متوقف كرد و به ظهور مشروط كرد زيرا هيچ دليلي وجود ندارد كه ظهور چه زماني انجام مي‌شود.


موضوع: احکام-معارف
خبرنگار:فارس نیوز
تاریخ: پنجشنبه15مرداد1388
کلیدواژه ها: حضرت مهدی سلامت باد


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 16 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/07 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر