بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

RSS چیست؟ نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:

تاکنون چیزی درمورد تکنیک جدید RSS  در طراحی سایت شنیده اید؟آیا هنگامی که سایتی را باز می کنید متوجه یک علامت نارنجی رنگ کوچک  که روی آن عبارت RSS  یا XML نوشته شده باشد به چشم شما خورده؟ اگر میخواهید هنگام کار با اینترنت در وقت و هزینه های اینترنتی خود صرفه جویی کنید و از سر زدنهای مکرر و خسته کننده به سایتهای مورد علاقه خود خسته شده اید ولی در عین حال میخواهید از جدیدترین اطلاعات و اخبار آن سایت خبر دار باشید به مقاله زیر که در رابطه با RSS  می باشد توجه کنید.این تکنیک ،کار شما را بسیار راحت کرده و لااقل استفاده از آن بسیار ساده و مبتدیانه است.

آقاي مهندس محمد قوامي


متن کامل:

بنام خدا

تاکنون چیزی درمورد تکنیک جدید RSS  در طراحی سایت شنیده اید؟آیا هنگامی که سایتی را باز می کنید متوجه یک علامت نارنجی رنگ کوچک  که روی آن عبارت RSS  یا XML نوشته شده باشد به چشم شما خورده؟ اگر میخواهید هنگام کار با اینترنت در وقت و هزینه های اینترنتی خود صرفه جویی کنید و از سر زدنهای مکرر و خسته کننده به سایتهای مورد علاقه خود خسته شده اید ولی در عین حال میخواهید از جدیدترین اطلاعات و اخبار آن سایت خبر دار باشید به مقاله زیر که در رابطه با RSS  می باشد توجه کنید.این تکنیک ،کار شما را بسیار راحت کرده و لااقل استفاده از آن بسیار ساده و مبتدیانه است.

 RSS نوعی از اسناد XML و مخفف کلمات Rich Site Summary یا به قول دیگر Really Simple Syndication  هست که برای به اشتراک گذاشتن یا استفاده از عناوين خبرهای جديد یا Headlines  يک سايت در سایتهای ديگر طراحی شده.
اولين بار شرکت Netscape در سال ۱۹۹۷ از RSS برای کم کردن ترافيک سايت خودش و نشان دادن خلاصه خبرهای جديد سايت در خبرگزاری‌هايی مثل BBC ،CNET و … استفاده کرد و پس از مدتی استفاده از آن عمومی شد.طوری که امروزه نزدیک به 90 درصد سایتها و وبلاگها مجهز به RSS  هستند.

مدیران وب سایت ها فایل RSS حاوی عنوان ها و توضیحات مربوط به اطلاعات جدید مورد نظر خود را ایجاد می‌نمایند. و از سوی دیگر مصرف کنندگان این اطلاعات قادر خواهند بود با استفاده از ابزارهایی مانند RssReader ها و یا برنامه‌های جمع آوری کننده اخبار، feed های مورد علاقه خود که همان خروجی های استاندارد RSS بوده و حاوی اطلاعات جدید از سایتها می‌باشند را در یک برنامه و یا مکان خاص و متمرکز جمع آوری و بازبینی نمایند. بدون اینکه نیاز داشته باشند به آن سایتها سر بزنند و وقت زیادی را برای دیدن تمام محتوای اینگونه سایتها کنار بگذارند. RSS یک استاندارد جدید تعریف شده بر مبنای XML است که دارای هدف مشخصی است. این هدف ارائهٔ سرویس به هنگام سازی  محتوای سایت های اینترنتی است که به صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران یک سایت کمک مینماید و از طرفی موجب کاهش بار ترافیکی مراجعات به یک سایت خاص می شود. منظور من سایتهایی است که مداوماّ در حال update  شدن هستند و اطلاعات و اخبار جدیدی را برای کاربرانشان عرضه می کنند مثل سایت بازتاب و بی بی سی و نه سایتهایی که ماهیانه و یا در دوره های طولانی تر به روز می شوند.  سایت بسیار جالب خبری انتقادی بازتابwww.baztab.com  گفته میشود زیر نظر محسن رضایی اداره میگردد ولی ایشان هیچ وقت بصورت رسمی مسئولیت آنرا قبول نکرده اند. اگر کاربران با این فناوری کار کنند و از  مزایای آن بهره ببرند ، مطمئنا RSS را عنصری جدا ناپذیر از اینترنت بحساب خواهند آورد. روش کار اینگونه است که شما از یک RSS خوان ( RSS Reader ) استفاده میکنید . RSS خوان ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند . با توجه به اینکه امروزه ۹۰% سایت ها و وبلاگ ها از RSS پشتیبانی می کنند شما می توانید به راحتی آب خوردن لینک RSS سایت مورد نظرتان را وارد این برنامه ها کنید و بقیه کار را به این برنامه ها بسپارید .در واقع این تکنیک شما را از سر زدن های تکراری و خسته کننده  به سایتهای مورد علاقه تان راحت می کند و اطلاعات بروز شده آنها را در اختیار شما میگذارد.

فرض کنید  برای مثال شما ۱۰ آدرس مورد علاقه خودتان را به این برنامه و لیستش اضافه کردید . با اینکار دیگر لازم نیست شما هر روز به این سایت ها سر بزنید که آیا آپدیت شده یا نه ؟ برنامه مورد نظر شما(منظورم برنامه RSS READER شماست که میتواند همان مرورگر FIREFOX  شما باشد یا شاید هم NETSCAPE ) اینکار را برای شما انجام می دهد و آخرین خبرها و اطلاعات آپدیت شده را برای شما نمایش می دهد بدون اینکه شما به آن سایت ها مراجعه ای داشته باشید.

ولی در نظر داشته باشید شاید شما با اینترنت اکسپلورر قادر به خواندن RSS  نباشید بهرحال من توصیه میکنم حتماّ از FIREFOX محصول شرکت موزیلا برای مرور صفحات وب استفاده کنید. مطمئن باشید خوشحال خواهید بود.حداقل در این زمینه یعنی خواندن RSS ها از اینترنت اکسپلورر بسیار بهتر عمل میکند. البته در نسخه های جدیدتر internet explorer  این مشکل مرتفع شده و این نرم افزار قادر به خواندن RSS خواهد بود. این برنامه های RSS خوان  به شما نشان  می دهند که این سایت آپدیت شده یا نه و حتی می توانند مطالب اضافه شده به سایت مورد نظر را بدون تبلیغ و خیلی سریع به شما نشان بدهند …بعبارتی بشما کمک میکنند از پهنای باند و زمان اینترنت خود بنحو احسن بهره ببرید.

چگونه از RSS یک سایت محبوب مثل بازتابWWW.BAZTB.COM استفاده كنیم؟

1-ابتدا یكی از نرم‌افزارهای خبرخوان را نصب كنید.اگر از مرورگر FIREFOX برای دیدن صفحات وب استفاده می کنید احتیاج به نصب نرم افزار خاصی ندارید.
بر روی نشانه نارنجی رنگ كه در
داخل سایت مد نظر باذکر کلمه RSS آمده  كلیك كنید. از قسمت آدرس بار نشانی RSS صفحه اصلی خبرگزاری را copy كنید.
2- این نشانی را در قسمت ورود نشانی خبرخوان مورد استفاده خود
paste كنید. منظورم همان قسمت آدرس بار مرورگر firefox خودتان می باشد.
3- خبرخوان‌ آر اس اس شما هنگام مشاهده صفحه، پیامی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه مشترک دریافت اخبار آر اس اس شده‌اید.
همانگونه که پیداست تکنیک جدید RSS  کمک می کند سایت مورد نظر و دلخواه شما بجای آنکه توسط شما دیده شود توسط کامپیوترتان دیده شود.و این به صرفه شماست.مخصوصاّ اگر از سرعت اینترنتی خوبی هم برخوردار نیستید.

به وب سایتهایی که نسخه RSS دارند در اصطلاح SYNDICATED گفته می شود. پسوند فایلهای RSS یکسان نبوده و به صورتهای XML,RDF,RSS.وبسیاری پسوند های دیگر دیده می شوند.

فواید RSS
بازدید تمام وب سایت ها قطعا کار دشواری است و اگر بخواهیم 20 سایت مختلف را مرور کنیم ، هر لحظه ممکن است یک خبر مهم در آن سایتها منتشر شود و ما بی خبر باشیم. در حالیکه با نصب نرم افزاری ساده می توانید لیست کاملی از وب سایت ها و وبلاگ های مورد نظر خود ایجاد کنید که چند لحظه پس از ارسال مطلب جدید پیام هشداری روی صفحه مانیتور خود ببینید و عنوان و خلاصه مطلب را ببیند .خواندن متن کامل بسیاری از مطالب لازم نیست و اگر مطلب مهمی در تازه ترین اخبار بود با یک کلیک ،همه مطلب برای شما نمایش داده می شود.
برای اینکه امکانات RSS سایت بازتاب را در وبلاگ یا سایت خود داشته باشید که کاربران بازدید کننده شما بتوانند از RSS بازتاب استفاده کنند کافی است قطعه کد زیر را در وبلاگ یا سایت خود کپی نمایید.نمونه این قطعه کدها در اینترنت به وفور یافت میشود کافی است کمی تلاش کنید .

>script

language="JavaScript"

src="http://feed2js.org//feed2js.php?src=http%3A%2F%2Fwww.baztab.com%2Findex2.php%3Foption%3Dcom_rss%26feed%3DRSS2.0%26no_html%3D1&num=300&desc=1&utf=y"

type="text/javascript">><noscript<

<a

href="http://feed2js.org//feed2js.php?src=http%3A%2F%2Fwww.baztab.com%2Findex2.php%3Foption%3Dcom_rss%26feed%3DRSS2.0%26no_html%3D1&num=300&desc=1&utf=y&html=y"

RSS feed

noscript<

html<

body<

html<

با آرزوی توفیق

برادر کوچک شما محمد قوامی


موضوع: كامپيوتر
نویسنده: محمد قوامي
تاریخ درج دوشنبه 19 شهريور 1386
کلیدواژه ها: RSS چیست؟

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 12 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/13 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر