بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 9 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

علل بالا رفتن طلاق / علل خیانت همسران نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:

استاد مصطفی رحیمی نصرابادی /مشاور ارشد تحصیلی و امور خانواده

علت تعدادي از اين جدايي ها به خاطر خيانت يكي از زوجهاست. يكي از بزرگترين علل جدايي ها؛ اين است كه ساده ترين قانون ازدواج كه همان " تعهد" است،


متن کامل:

خیانت همسران

 

استاد مصطفی رحیمی/مشاور ارشد تحصیلی و امور خانواده

مصطفی رحیمی

اين روزها در دادگاه هاي مدني  زياد شاهد بالا رفتن موارد طلاق وجدايي در زوج هاي جوان هستيم. علت تعدادي از اين جدايي ها به خاطر خيانت يكي از زوجهاست. يكي از بزرگترين علل جدايي ها؛ اين است كه ساده ترين قانون ازدواج كه همان " تعهد" است، در اين خانواده ها جايي ندارد.در اين مقاله به علل خيانت همسران مي پردازيم.

*  انتخاب همسر براساس تصورات ذهنی مثل خوش زباني، زیبایی، پول و... بوه. در اين ارتباط ها بعد از مدتي يكي از زوجين با پيام هاي عاشقانه، همسر را فريفته ي خود مي كند ولي بعد از مدتي به دل خود رجوع مي كنند و به طرف  افراد ديگر سوق پيدا مي كنند.

* افراد وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، معیارهای شان و باورهايشان خيلي سريع عوض مي شود. بعد از يه زمان بسيار كوتاه از ازدواج، ديگر صحبت از گل و بلبل و شمع و پروانه نيست و زندگي به معناي حقيقي  و مشكلات و نيازهاي اصلي خود ظاهر مي شود.

* نیازهای عاطفی ـ احساسی و جنسی از سوی همسر تامین نمي شود و همسر به دنبال پر كردن اين خلاء مي گردد.

* ارتباط هاي مخفي همسران از طريق شبكه هاي اجتماعي به بهانه ي مدنيت در بين مردان و زنان. در اين ارتباط ها بعد از مدتي پيام هاي فلسفي و روانشناسي به پيام هاي عاشقانه و بعد پيام هاي جنسي تبديل شده و افراد را به ارتباطات جنسي سوق مي دهد. چند روز قبل مردي بهم مراجعه كرد كه همسرش بعد از آشنايي و رد و بدل كردن پيام هاي عاشقانه با يكي از كاربران گروه خود؛ مردغريبه اي  را از تهران به منزلشان در كاشان دعوت كرده بود. خيلي عجيب بود كه اين فرد تهراني، حدود10 سال پيرتر از اين خانم كاشاني بود و چهره ي زيبايي نيز نداشت  ولي با جملات فريبنده و به ظاهر فلسفي توانسته بود همسر اين مرد را بفريبد.

خیانت همسران

* تغيير نوع نگرش و ارزش ها در جامعه. قبلاً بسياري از پسران مجرد و يا مردان متاهل وقتي متوجه مي شدند كه خانمي داراي خانواده و همسر و بچه است براي خودشان بسيار تابو و خطرناك مي ديدند كه بخواهند به اين ارتباط  دامن بزنند و حتي ترس شديد از عواقب بعدي كه دامنگير همسر و فرزندانشان در آينده خواهد شد، برايشان يك عامل بازدارنده بود ولي متاسفانه در شرايط امروزي و در بعضي از موارد داشتن اين ارتباط با يك فرد متاهل ارزش محسوب مي شود!!!

* تغيير نگرش در زندگي مردم و بالارفتن سطح توقعات جامعه. مسلماً در گذشته سازگاري همسران با وجود اين كه وضع اقتصادي جامعه مناسب نبود و امکانات کمتر بود، خيلي بيشتر از دوره ي فعلي بود. همسران با هم  خيلي بيشتر تفاهم داشتند، ولي امروزه همسران داراي صبر و حوصله ي بسيار پاييني هستند.

* تغيير الگوهاي زندگي مردم با پيگيري سريال هاي  ماهواره اي و غربي به خصوص سريال هاي تركيه اي و كره اي كه به روابط مخفي و عشق هاي مثلثي مي پردازد. در ارتباطات مثلثي يك رقابت عشقي بين دو مرد براي يك زن و يا دو زن با يك مرد وجود دارد كه تابع رقابت هاي جنسي و هوسراني مي باشد. اين فيلم ها غيرت و تلاش مرد در نگهداري همسرش را نشانه ي يك جور بيماري و بدخلق او تبيين نموده و فرد غريبه را به عنوان عاشق سينه چاكي نشان مي دهند و به بيننده القاء مي كنند كه ارتباط مخفيانه و خيانت به همسر از حقوق آشكار همسر خائن مي باشد.

* افرادي كه در دوره ي مجردي داراي ارتباطات متعدد با غيرهمجنس هستند، بعد از ازدواج تا مدت بسيار محدودي مي توانند به همسر خود وفادار باشند و خيلي سريع به ارتباطات و دوستي هاي قبلي خود باز مي گردند. به گفته ي "گلاسر" انسانها از نظر ژنتيكي فقط مي توانند به يك نفر رابطه ي عاشقانه داشته باشند. پس افراد مجردي كه داراي ارتباطات متنوع عاشقانه با افراد مختلف هستند، نمي توانند بعد از ازدواج دوام زيادي بياورند.

* همسران خيانتكار بعد از مدتي دچار احساس گناه شديدي مي شوند...يكي از مراجعينم خانمي بود كه از طريق شبكه هاي اجتماعي با يكي از دوستان همسرش ارتباط جنسي برقرار كرده بود، مي گفت: خودم مي دونم چقدر پست هستم. صبح ها همسرم براي من و خانواده اش در محيط هاي سخت كارگري در حال جان كندن است ولي من از روي بيكاري و به خاطر تفنن با يك پسر آشنا شدم و وارد ارتباط سياه شدم.

* بيكاري آشكار و نهان در جامعه به همراه فراگير شدن نرم افزارهاي موجود در شبكه هاي اجتماعي نيز تاثير فراواني در دامن زدن به اين ارتباط ها داشته است. بايد قبول كنيم كه بيكاري قشر جوان، قدرت نيروي كار را دچار آسيب نموده و به قهقرا مي كشاند.

منبع: ماهنامه انتظار سفیدشهر


موضوع: اجتماعي
نویسنده: به نقل از انتظار
تاریخ درج يكشنبه 9 فروردين 1394
کلیدواژه ها: سفیدشهر، ازدواج و طلاق

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 29 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/10 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر