بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

برتری حضرت علی (ع) بر همه غیر از پیامبر اکرم(ص) نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:

مطلبی که در ادامه می آید نشانگر برتری حضرت علی (ع) بر همه عالمیان از جمله پیامبران اولوالعزم است البته به غیر از پیامبر(ص).امیدواریم که مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد.


متن کامل:

 حلیمة سعدیه مادر رضاعی رسول خدا (ص)،دختری بنام «حرّه» داشت که از شیعیان و دوستداران حضرت علی(ع)شد.حرّه در زمان پیری، روزی به محفل حجاج خون‌خوار رفت. حجّاج به او گفت:شنیده‌ام که عقیده داری علی بن ابیطالب (ع) از ابوبکر و عمر و عثمان برتر است؟ حرّه گفت:هر که این حرف را زده،دروغ گفته است.زیرا من عقیده دارم که امیرالمؤمنین علی(ع)نه تنها بر این سه نفر بلکه بر تمام پیامبران به غیر از رسول اکرم (ص) برتری دارد! حجّاج با شنیدن این سخن فریاد زد: وای بر تو! آیا علی (ع) را از پیامبران اولوالعزم نیز برتر می‌دانی؟ زن جواب داد:من او را برتر نمی‌دانم،بلکه خداوند او را بر تمام انبیاء برتری داده و در این مورد قرآن نیز گواهی داده است. حجّاج گفت:اگر بتوانی این موضوع را از قرآن ثابت کنی،نجات می‌یابی والا دستور می‌دهم که در همین جا تو را بکشند. زن گفت:برای اثبات حرفم حاضرم وبر این عقیده پا می فشارم. امّا راجع به حضرت آدم (ع)، قرآن می‌فرماید:چون آن حضرت به درخت ممنوعه نزدیک شد،خداوند عمل او را نپذیرفت.«عصی آدم ربَّه فغوی) ولی در مورد علی(ع) می‌فرماید:عمل شما خانواده عصمت و طهارت مقبول درگاه پروردگار است.(ان‌َّ سعیکم مشکوراً» در جای دیگر راجع به آدم (ع) خدا به او فرمود:به این درخت نزدیک نشوید!ولی حضرت آدم(ع)ترک اولی کرد و به آن نزدیک شد و از میوه آن چید.امّا خداوند همه چیز دنیا را برای امیرالمؤمنین حلال کرد ولی حضرت به دنیا نزدیک نشد. در مورد برتری بر نوح(ع)،خداوند در قرآن می‌فرماید:او دارای زنی بدکار و کافر بود. امّا علی (ع) همسری داشت که خداوند رضایت خود را ،رضایت او قرار داده بود. در مورد برتری بر ابراهیم (ع) او به خدا عرض کرد که :خدا چگونه زنده شدن مردگان را به من نشان بده! خدا فرمود:مگر ایمان نیاورده ای؟ گفت:چرا و لکن می‌خواهم دلم مطمئن شود. امّا علی (ع) می‌فرماید: اگر پرده‌ها کنار رود تا من غیب را ببینم، برای من فرقی ندارد و به یقین من اضافه نمی‌شود. در مورد برتری بر موسی(ع)، وقتی خداوند به او امر کرد که برای دعوت فرعون به توحید، برود. او گفت: می‌ترسم مرا بکشند. زیرا یک نفر از آنها را کشته‌ام. ولی در شبی که چهل نفر از شمشیر زنان کفار می‌خواستند پیامبر(ص) را بکشند،حضرت محمّد (ص) به علی (ع) فرمود: در جای من می‌خوابی؟ علی (ع) عرض کرد: آیا جان شما ایمن خواهد ماند؟ فرمود: آری! علی(ع)عرض کرد:جان من فدای شما!و در جای پیامبر خوابید و نترسید. امّا در مورد برتری بر حضرت عیسی(ع) آمده که وقتی حضرت مریم (ع) خواست فرزندش را به دنیا بیاورد،خطاب رسید که از عبادتگاه بیرون برو! زیرا اینجا محل عبادت است نه محل تولد فرزند! در نتیجه حضرت مریم از مسجدالاقصی بیرون رفته و در بیابان،کنار درختی زایمان کرد. ولی در زمان ولادت علی (ع)،کعبه شکافته شد و مادر علی (ع) داخل خانه شد و علی (ع) در کعبه متولد شد.... بعد از این سخنان، حجاج مبهوت ماند و نه تنها به حرّه اذیت نرساند بلکه به او پاداش هم داد.


موضوع: ديني
نویسنده: مدیریت سایت
تاریخ درج پنج شنبه 29 ارديبهشت 1390
کلیدواژه ها: حضرت علی (ع)،پیامبران،برتری،مجمع فرهنگی

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 2 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/15 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر