بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

گزارش سومين نشست انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سفيدشهر نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:
روز جمعه مورخ 27 ديماه 87 سومين نشست انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سفيدشهر با حضور اعضاء ، شوراي شهر و جناب آقاي محسني تبار، رئيس ميراث فرهنگي آران بيدگل برگزار شد. ..
متن کامل:

روز جمعه مورخ 27 ديماه 87 سومين نشست انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سفيدشهر با حضور اعضاء برگزار شد. در آغاز اين نشست، ساداتي نژاد، دبير انجمن به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته از نشست قبلي در تاريخ 24 خرداد 87 تا اين نشست پرداخت. اين اقدامات عبارت بودند از: 1- برگزاري همايش ملا فضلعلي در تاريخ 10 مرداد 87، ايشان پيشنهاد كرد اين روز بعنوان روز ملا فضلعلي نصرآبادي نامگذاري شود.2- نامه سازمان ميراث فرهنگي مبني بر قرار گرفتن سفيدشهر در فهرست شهرهاي تاريخي 3- برگزاري جشن پنبه 4- اهداء كتاب تاريخ سفيدشهر به كليه مساجد و مدارس سفيدشهر ( هر مسجد و مدرسه 40 نسخه) 5- پيگيري و اعزام كارشناسي از كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي و ملاحظه قرآن هاي خطي سفيدشهر و قيمت گذاري آنها

 

ايشان همچنين به موضوعاتي كه از نشست قبلي تا الن در دست پيگيري بوده اشاره كردند اين موضوعات عبارت بودند از: 1- بحث آب انبار، 2- زيارت بي بي سكينه و3-  شاه ابراهيم كه از آقاي باقري، رئيس محترم شوراي شهر و هيئت امناء زيارتها خواستند تا گزارش دهند. 4- بحث موزه ملا فضلعلي تصرآبادي 5- اكتشاف شهر زيرزميني سفيدشهر كه از آقاي باقري درخواست كردند در خصوص اين موضوعات هم گزارش دهند.

 

جناب آقاي باقري در خصوص موزه اشاره كردند كه محل موزه آماده است و قرار است آن را در 22 بهمن افتتاح كنيم. در مورد شهر زيرزميني اشاره كردند كه مشكل بحث بيمه تيم اعزامي بوده است. در مورد نامگذاري خيابان مسجد جامع به خيابان ملا فضلعلي نيز موضوع به شهرداري اعلام و در دست پيگيري است. در مورد اب انبار، 10 ميليون بودجه از ميراث دريافت شده ولي منتظر اعزام كارشناس ميراث هستيم. در مورد همايش ملا فضلعلي نتوانستيم انگونه كه بايد به مجمع فرهنگي كمك كنيم. از ميراث فرهنگي درخواست داريم تا سال آينده بودجه بيشتري به سفيدشهر اختصاص دهد. در خصوص زيارت بي بي سكينه و شاه ابراهيم نيز توجه و بودجه بيشتري نياز است. در مورد شاه ابراهيم ايجاد فضاي سبز در دست بررسي استو.

 

اقاي پرآور از هيئت امنائ شاه ابراهيم گفتند انتظار بيشتري از شهرداري و شوراي شهر داريم و ضمن تشكر از حمايت هاي ميراث فرهنگي . اميدواريم در سال اينده بودجه بيشتري به شاه ابراهيم اختصاص دهند. ايشان گفتند آقاي محسني تبار. د وميليون و نيم در مورد مصالح و 900 تومان هم در مورد بنايي شاه ابراهيم به ما كمك كردند كه تشكر ميكنيم.

 

اقاي زيارتي نيز درخواست حمايت در مورد قرآن هاي خطي زيارت نمودند.

 

آقاي محسني تبار در پاسخ فرمودند تا انجا كه امكان داشته سفيدشهر در اعتبارات امده است. در كميته برنامه ريزي نيز سفيدشهر از سرفصل مرمت، اعتبار مي گيرد. ايشان درخواست كردند تا از اين به بعد مكاتبات مستقيما با آران انجام شود و رونوشتي هم به جناب آقاي امين پور. رئيس ميراث استان اصفهان نوشته شود . در مورد مسئله بيمه تيم اعزامي به شهر زير زميني ، اشاره داشتند كه بيمه اسيا، در اين زمينه تسهيلاتي دارد كه كمك كننده است. در مورد موزه، از تاسس موزه بسيار استقبال نمودند و بعد از نشست نيز از محل موزه بازديد و ان را مورد تاييد قرار دادند. ايشان درخواست كردند تا در مورد موزه مكاتبه اي از سوي مجمع به ايشان انجام شود زيرا اخر فروردين 88 اعتبارات شهرستان بسته مي شود. همچنين در خصوص تسريع موضوع درخواست كردند نشستي نيز با فرماندار اران و بيدگل انجام شود تا اعتبار مربوطه صورت جلسه و بعدا تصويب شود. در مورد آب انبار گفتند. ميراث براي امسال 15 ميليون به شهرداري داده است. در مورد فضاي اب انبار تا سكينه خاتون و شاه ابراهيم نيز بايد طرحي تهيه شود.

ايشان گفت شوراي شهر و شهردار ياز اين به بعد بايد در مورد هر ساخت و سازي در بافت قديمي از ميراث فرهنگي استعلام نمايد. صاحب خانه هاي تاريخي ميتوانند به ميراث نامه بنويسند و ما به انها كمك ميكنيم. ايشان پيشنهاد كرد در مورد بافت قديمي سفيدشهر نامه اي نيز به آقاي قلينژاد در تهران نوشته شود. و ميراث فرهنگي نيز با خود ايشان پيگيري خواهد كرد. آقاي محسني تبار همچنين پيشنهاد كرد سفيدشهر نيز در زمره شهرهاي تاريخي كوچك در آيد و عضو انجمن آن شود. محل آن در نوش اباد است. در اين زمينه با اقاي عطائي در نوش آباد تماس گرفته شود. در مورد نسخه هاي خطي با ميراث مكاتبه شود و ما كمك ميكنيم. وي تاكيد كرد كه بافت قديمي شهر حفظ شود .

 

در پايان دبير انجمن ضمن تشكر از همه حضار بويژه جناب آقاي محسني تبار، ابراز داشت كه مجمع فرهنگي و انجمن اين موضوعات را مورد پيگيري قرار خواهد داد. بعلاوه مراسم عصر عاشوراي سفيدشهر و مراسم حليم پزي بايد بعنوان ميراث معنوي ثبت شود. و مجمع مكاتبات لازم را در اين خصوص انجام خواهد داد. همچنين از شوراي شهر درخواست شد تا موضوع نامگذاري ميدان سه راه نوش اباد – نصرآباد به نام ملا فضلعلي را جديتر پيگيري نمايد. همچنين در خواست شد تا شوراي شهر موضوع جشن خربزه را نيز در دستور كار خود قرار دهد.


موضوع: انجمن میراث
نویسنده: ساداتي نژاد
تاریخ درج شنبه 27 دي 1387
کلیدواژه ها: انجمن

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 1 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/17 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر