بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

متولی: در مورد اب انبار سفیدشهر سرقت صورت نگرفته است نظرات خوانندگان(0)  

نشست مورخ 7مرداد 94 در شهرداری سفیدشهر اقای متولی ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان اران بیدگل در پاسخ به سئوال اعضای انجمن ,,,


پایگاه اطلاع رسانی سفیدشهر- نشست مورخ 7مرداد 94  در شهرداری سفیدشهر اقای متولی ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان اران بیدگل در پاسخ به سئوال اعضای انجمن در خصوص تعرض به اب انبار سفیدشهر گفت: در خصوص اب انبار سفیدشهر سرقت صورت نگرفته است . ریاست اداره میراث گفت : بمحض اطلاع کارشناس پایگاه میراث در محل حاضر شده است و اقدام به تهیه گزارش نموده و مشاهدات را جمغ اوری نموده است که مسائل حقوقی ان در حال انجام است و دو روز اینده طی شکوائیه به کلانتری سفیدشهر ارسال می شود . اقای متولی ریاست اداره میراث فرهنگی در توضیح تعرضی که به گنبد اب انبار صورت گرفته گفت : در مورد نقطه مورد نظر در گنبد اب انبار دو نظر وجود دارد یا این محل هواکش (تهویه)اب انبار بوده است که بعدا مسدود شده است یا اینکه مربوط به تزئینات کنبد اب انبار بوده که کلمه الله نوشته شده بود و بررسی کارشناس ما نشان داده که در محل مورد نظر سرقتی صورت نگرفته است و فقط مورد تعرض افراد با انگیزه اشیاء قیمتی بوده ولی اصلا چنین چیزی در این محل نبوده است.

در تحقیقی که اقای علی شریفی باستان شناس سازمان میراث فرهنگی در سال 93به درخواست شهرداری سفیدشهر انجام داده است و سند ان در شهرداری موجود است و به رویت حاضرین جلسه رسیددر تصویری که ایشان دقیقا از همین قسمت مورد تعرض گرفته است امده است تزئینات خط کوفی گنبد اب انبار .

اقای ابراهیمی منش فرمانده کلانتری سفیدشهر در جلسه امروز گفت: کار کلانتری پوشش امنیت سرزمینی است اماکنی حساس مانند بانکها است ولی ما با میراث فرهنگی در موارد زیادی تعامل داشته و داریم . وی گفت انگیزه افرادی که این اقدام را در مورد اب انبار سفیدشهر انجام دادند با انگیزه پیدا کردن گنج بوده است که منجر به ضربه زدن به میراث تاریخی سفیدشهر شده است ولی تحقیقات ما هم نشان می دهد که سرقت نبوده است. ولی کلانتری پیگیر این قضیه برای پیدا کردن افرادی که به میراث شهر صدمه زده اند می باشد.

اهم مطالب مطرح شده در نشست امروز توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی سفیدشهر:

1- تاسیس موزه مردم شناسی سفیدشهر2- احیای دکان حلوایی3- ثبت مراسم ابن ملجم کشون و عصر عاشورا سفیدشهر بعنوان میراث معنوی سفیدشهر4- ثبت حلیم پزان و سمنو پزان سفیدشهر بعنوان مجموعه مردم شناسی سفیدشهر

مصوبات جلسه امروز : پایگاه میراث اقای ذوالفقاری) ؛ مسئول مرمت محل تخریب شده در اب انبار گردید تا این موضوع را پیگیری نماید.

2- جلسه بعدی طی بیست روز اینده با حضور دکتر جاوری باستان شناس در خصوص شهر زیر زمینی سفیدشهر

3-محمد جواد حجتی از طرف انجمن دوستداران مسئول پیگیری ثبت مراسم حلیم پزان و سمنو پزان سفیدشهر در حوزه مردم شناس گردید تا طی هفته اینده این کار را پیگیری نماید.4-پیگیری اقای متولی در خصوص گرفتن بودجه ملی برای مرمت اب انبار و دکان حلوایی 5- بررسی اقای متولی در خصوص قرار گرفتن دکان حلوایی درسایت گدشگری مجموعه زیارت بی بی سکینه خاتون 6- مرمت اب انبار قسمت پاشیر توسط شهرداری سفیدشهر با مذاکره با اقای جهادی 7- تنظیف راه پله های اب انبار توسط کارگرا شهرداری و محوطه اطراف اب انبار.

در ابتدای جلسه امروز شهردار محترم ضمن خیر مقدم گویی ؛سایت گردشگری سفیدشهر رابه عنوان دروازه ورودی شهرستان اران بیدگل مطرح کرد.وی درباره شهرزیرزمینی گفت مطالعات شهرزیرزمینی ۶۰میلیون پیش بینی شده است که ۵میلیون ان پرداخت شده است. و بدلایلی کارمتوقف شد که مقررشد اقای غلامی به اتفاق اقای متولی دیداری با مدیر کل داشته باشند درادامه اقایان محمد علی رحیمی وسعیدسلیمانی درباره قلعه وزیر مطالبی رامطرح نمودند.


موضوع: انجمن دوستداران میراث فرهنگی سفیدشهر
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: مرداد
کلیدواژه ها: نصراباد


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 17 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/13 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر