بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

اعتکاف با اعتقاد به خدا و براي کسب ثواب باشد نظرات خوانندگان(0)  

کارشناس مرکز ملي پاسخگويي به سؤوالات شرعي با اشاره به اين که از پيامبر اسلام(ص) روايت است کسي که از روي ايمان به خدا و رسيدن به ثواب الهي معتکف شود همه گناهان گذشته او آمرزيده مي شود.


  مشاور امور ازدواج و خانواده:
اعتکاف با اعتقاد به خدا و براي کسب ثواب باشد

کارشناس مرکز ملي پاسخگويي به سؤوالات شرعي با اشاره به اين که از پيامبر اسلام(ص) روايت است کسي که از روي ايمان به خدا و رسيدن به ثواب الهي معتکف شود همه گناهان گذشته او آمرزيده مي شود.


 
به گزارش خبرنگار پورتال خبري كاشان، حجت الاسلام سيد امير کريمي، مشاور امور خانواده امروز در جمع معتکفين در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان علي بن امام باقر(ع)، با آرزوي قبولي عبادات معتکفين، گفت:  انجام دادن عمل ملاک نيست بلکه بردن آن عمل به آخرت ملاک است که با وجود محقق شدن اين امر وارد بهشت خواهيم شد، لذا گفتن ذکر مهم نيست و بايد آن را به دل وارد کرد و به بقين رسيد.
 
 وي افزود: سؤوالات شب اول قبر سخت و از مسائل فلسفي نيست، بلکه در مورد آن که خداي تو و نبي تو چه كسي است سؤوال مي شود که برخي در جواب دادن سؤوال دوم ناتوان هستند و سال ها در آتش جهنم مي سوزند.
 
حجت الاسلام کريمي با اشاره به اين که از پيامبر اسلام(ص) روايت است کسي که از روي ايمان به خدا و رسيدن به ثواب الهي معتکف شود همه گناهان گذشته او آمرزيده مي شود، گفت: بدل هاي زيادي براي اعتکاف در روايات وجود دارد که پاداش آنها از فريضه اعتکاف بالاتر دانسته شده است.
 
 کارشناس مرکز ملي پاسخگويي به سؤوالات شرعي گفت: زيارت سيد الشهداء معادل و بلکه افضل تر از يک حج کامل، يک عمره کامل و دو ماه اعتکاف در مسجد الحرام است که اين نشان از عظمت آن امام بزرگوار است.
 
 به گفته وي، بدل دوم اعتکاف، نگاه کردن به چهره ي يک عالم رباني است که اجري معادل يک سال اعتکاف در مسجد الحرام را دارد و اگر بتوانيم به گفته هاي او عمل کنيم اجري بالاتر نصيب مان مي شود و اين نشان از هدايت گري انسان به واسطه ارتباط با عالم است تا راه درست زندگي کردن را بياموزيم و در جايي ديگر زيارت علما را از 70 حج واجب و مستحبي و طواف بالاتر دانسته اند.
 
نشستن در خدمت همسر ثواب اعتکاف و يا حتي ثوابي بالاتر از آن را دارد
وي با اشاره به اين که نشستن انسان در خدمت همسر ثواب اعتکاف و يا حتي ثوابي بالاتر از آن را دارد، افزود: يکي از مشکلات زندگي هاي امروز، ارتباط کلامي اندك بين زوجين است و بيشترين ارتباط کاري و دستوري شده به دليل بسياري از مشکلات است، لذا همسرداري خوب منوط به آموختن مهارت آن است.
 
 مشاور امور ازدواج و خانواده گفت: کسي که براي برآورده کردن خواسته برادر مومن خود تلاش کند و حاجت او را برآورده کند 10 حسنه، پاک شدن 10 گناه و ثواب آزاد شدن ده بنده براي او در نظر گرفته مي شود که از يک ماه اعتکاف در مسجد الحرام نيز بالاتر است.
 
حجت الاسلام کريمي با سفارش به خدايي کردن کارها و امور زندگي، افزود: شايسته است تلاش، زندگي و انجام کارهاي ما براي خدا باشد تا تمام زندگي ما مستحق مزد و پاداش باشد که در اين صورت زندگي خدايي خواهيم داشت.
 
 کارشناس مرکز ملي پاسخگويي به سؤوالات شرعي با اشاره به اين که روايات متعددي سفارش به خوب همسرداري کردن وجود دارد که اين امر با حرف محقق نمي شود، بلکه بايد مهارت آن را آموخت، افزود: امام علي(ع) در خانه خود در حال کار کردن بود که پيامبر(ص) وارد شد و با ديدن اين صحنه حضرت علي را تشويق کرد و خوشحال شد.
 
وي با اشاره به اين که يک ساعت کمک در خانه ثواب يک سال عبادت را دارد و ثواب پاداش صابرين به آن شخص تعلق مي گيرد افزود: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد کسي که به اهل خانه کمک کند و منت نگذارد، پاداش او قرار دادن نام او در ليست شهداء و صديقين است، ضمن اين كه کفاره گناهان کبيره محسوب مي شود.
 
انتخاب از روي نگاه بدترين و انتخاب از روي ملاک بهترين روش انتخاب همسر است
حجت الاسلام كريمي با اشاره به اين که از امام صادق(ع) روايت است دادن يک ليوان آب به دست مرد خانه بهتر از عبادت يک سال روزه داري و شب زنده داري است و همچنين موجب بخشش شصت گناه مي شود، گفت: کسي که مورد نظر رحمت خدا قرار گيرد، مورد غضب خدا قرار نخواهد گرفت.
 
 مشاور امور ازدواج و خانواده گفت: جوانان بايد انتخاب همسر شان بر اساس سبقت الله باشد، چرا که در قرآن کريم آمده است ما همسراني را براي شما آفريده ايم تا از اين طريق به آرامش برسيد، از اين رو بهتر است در اسرع وقت به آرامش برسيم و البته اين کار بايد بعد از آمادگي و به وجود آمدن شرايط مقتضي صورت گيرد.
 
 حجت الاسلام کريمي با اشاره به اين که اگر انتخاب همسر درست نباشد نه تنها به آرامش نمي رسيم بلکه آرامش موجود را از دست خواهيم داد، افزود: برخي با انتخاب غلط و بدون تحقيق، وضعيت خود را بدتر مي کنند و بدترين راه انتخاب همسر از روي نگاه و بهترين روش انتخاب همسر از روي ملاک است.
 
کارشناس مرکز ملي پاسخگويي به سؤوالات شرعي گفت: صبر بر بد اخلاقي همسر اجر بسيار زيادي دارد و همچنين تحمل گريه فرزند براي والدين اجر به دنبال دارد که در روايات آمده است، گريه چهار ماه اول فرزند به عنوان ذکر لا اله الا لله است، از اين رو روايات زيادي براي بچه دار شدن وجود دارد و مادري که بچه دار مي شود مانند روز اول زندگي پاک مي شود.


موضوع: فرهنگي
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: ارديبهشت
کلیدواژه ها: سفیدشهر


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 23 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/08 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر