بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

خلق ۱۲۰ تابلوی نقاشی با انگشتان پا/نابغه معلول سفیدشهری را چقدر می شناسید؟ نظرات خوانندگان(0)  

دختر سفیدشهری ۱۲۰ تابلوی نقاشی با انگشتان پا خلق کرده است


این هنرمند معلول سفیدشهری با بیش از ۸۰ درصد معلولیت جسمی و حرکتی به کمک انگشتان پا، بیش از ۱۲۰ تابلوی نقاشی زیبا و هنرمندانه خلق کرده است.

 کاشان حامی: «فاطمه حمامی نصرآبادی» عضو یک خانواده شش نفره در محله سرچشمه سفیدشهر است.

خانم حمامی که یک معلول جسمی-حرکتی است از بدو تولد رنج معلولیت را به دوش کشیده و وقتی در مراحل بالاتر رشد قرار گرفت با همراهی زهرا خواهر دوقلویش و مادر فداکارش توانست دوره ی ابتدایی را پشت سر گذارد اما شرایط جسمی امکان ادامه ی این راه را از او ستانید.

کشف هنر و توانایی آدمی مهمتر از نقش هنر است و این دختر خوش استعداد سفیدشهری این اقبال را یافته بود که از پس نگاه مهرورزانه و هنرمندانه ی یکی از هنرمندان منطقه پا به دنیای جدید هنرمندی بگذارد .

سال ها قبل سعید بوجار آرانی استاد طراحی و نقاشی این دختر معلول را با معلولیت زیاد، بی هیچ حرفی و گامی و حرکت منظمی اما استعداد خدادادی زیاد در بهزیستی می بیند.

او کوشید بخشی از احساسات پدرانه و عاطفی اش را نثار او کند و با درک شرایط جسمانی و کشف استعداد ذاتی فاطمه توانست او را از انزوا رهایی بخشد و به بروز هنر و استعدادش سوق دهد. بوجار چند سالی فاصله ی آران و بیدگل تا سفیدشهر را پیمود تا به فاطمه نقاشی بیاموزد.

هفته ای یک روز برای کلاس و تمرین عملی و استمرار آن در طول ۲ سال و بلکه بیشتر نتیجه ای رضایت‌بخش داشت.

هم اکنون فاطمه تمام کارهایش را با پاهای ضعیف و نحیفش انجام می دهد. او اگرچه «معلول جسمی حرکتی بالغ بر ۸۰ درصد» است ، اما با لغزش قلم بر روی کاغذ با کمک انگشتان پای خود همه آرزوهایش را نقاشی می کند و تاکنون بیش از ۱۲۰ تابلوی هنری را با انگشتان پا نقاشی کرده است.186 دختر سفیدشهری ۱۲۰ تابلوی نقاشی با انگشتان پا خلق کرده است+ فیلم

 خانم حمامی نمایشگاههای متعددی در آران و بیدگل ، کاشان و اصفهان و برخی جاهای دیگر برگزار و جوایز ارزشمندی به دست آورده است.

او تصاویر زیبایی را نقاشی می‌کند که هرگز آنها را ندیده بلکه تراوش ذهن خلاق اوست که آنها را بر روی کاغذ پیاده می‌کند. وی درتابلوهایش زیباییهای طبیعت ،‌ دردها و حماسه های محرم و عاشورا و تصویر بزرگان شهر و کشور را به تصویر می کشد.

بیشتر نقاشی‌های وی حاکی از علاقه وافرش به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) به‌ویژه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) است.

نقاشی های فاطمه که بیشتر با تکیه بر مضامین مذهبی و دینی نقش وجود یافته پیام دیگری را نیز به همراه دارد: توکل و امیدواری به حضرت حق و توسل خالصانه به درگاه اهل بیت که در روح و روان او موج می زند و به آن جلوه و زیبایی های خاصی بخشیده است .
این بانوی هنرمند که با وجود مشکلات جسمی و حرکتی از تحصیل در مقاطع بالاتر از دوره ابتدایی باز مانده است در کنار هنر نقاشی، شعر هم می سراید و در کار با رایانه مهارت دارد.
او در نوشته هایش چنین آورده است : صدای پرندگان را احساس می کنم ، من صدای بهار را می بینم ، من هنگام نماز اذان را می فهمم .

این هنرمند توان یاب در کارنامه هنری خود مقام برگزیده جشنواره هنری بهزیستی استان اصفهان و دریافت لوح تقدیر سال ۱۳۸۶ ، دریافت لوح تقدیر از فرماندار آران و بیدگل به عنوان جوان نمونه شهرستان آران و بیدگل در بهمن ۸۴ ، مقام برگزیده جشنواره نخبگان و هنرمندان زن استان اصفهان و دریافت لوح تقدیر از آقای بختیاری- استاندار و نیز برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در کاشان از جمله دانشکده هنر و معماری کاشان و سایر نقاط کشور و حضور در نمایشگاه گروهی با دیگر هنرمندان در سالهای ۸۴ و ۸۵ را به ثبت رسانده است و …

اکنون نقاشی برای خانم حمامی پنجره ای است که با جهان اطراف ارتباط دارد. خودش و نقاشی هایش هر جا که هستند با مردم حرف می زنند و آیه های تلاش و امید را زمزمه می کنند.

نداشتن مداد رنگی ویژه معلولان ، کمترین امکانات برای طراحی و نقاشی و مکانی برای برپایی نمایشگاه آثار نقاشی اش ، از مشکلات فاطمه حمامی هنرمند معلول سفیدشهری است.

تهیه و تنظیم: حسن صفری


موضوع: آيا مي دانيد؟
خبرنگار:صفری
تاریخ: آذر
کلیدواژه ها: نصراباد، حمامی، فاطمه


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 28 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/11 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر