بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

افتتاح فاز یک مصلی کاشان نظرات خوانندگان(0)  

آران و بیدگل: سفیدشهر: با حضور نماينده مقام معظم رهبري: فاز اول مصلي بقية‌الله‌الاعظم کاشان افتتاح شد .
آران و بیدگل: سفیدشهر: با حضور نماينده مقام معظم رهبري: فاز اول مصلي بقية‌الله‌الاعظم کاشان افتتاح شد.
 همزمان با اولين اقامه نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان فاز اول اين مصلي نيز با حضور آيت الله رسولي محلاتي نماينده مقام معظم رهبري ، حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان اصفهان و مسئولين استان و شهرستان كاشان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش پورتال خبري كاشان،حجت‌الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور در آيين افتتاح مصلي بقيه الله الاعظم كاشان اظهارداشت: در نظام جمهوري اسلامي ايران تمامي برنامه هاي فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي بر محور نماز بروز و ظهور دارد و نماز بعنوان به عنوان ركن خدشه ناپذيري در بطن زندگي انسان مطرح است. وي افزود: اگر نماز در پيشگاه اقدس متعال مورد قبول واقع تمامي اعمال انسان مورد قبول و تاييد است، زيرانماز و محلي كه درآن نماز خوانده مي شود در ارتباط هستند و نبايد غصبي باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي، مكان، لباس و غذاي غصبي را باعث باطل شدن نماز دانست و گفت: غذايي كه غصبي باشد و از آن براي خواندن نماز انرژي گرفته شود باعث خواهدشدتا ركوع و سجود نيز حرام شود و باطل شود. به گفته وي ، يك نماز مقبول و صحيح ميتواند مهر تاييدي بر قبول شدن تمامي اعمال و رفتار انسان باشد و نمازي كه كامل باشدزندگي انسان كامل و نوراني است. حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي گفت: با نماز بايد اوج گرفت و بالا رفت تا به خدا رسيد چرا كه نماز مستقيما با خدا در ارتباط است و باعث عروج انسان مي شود و در نماز است كه بنده به ذات اقدس متعال پي مي برد. وي، همچنين نماز را وسيله اي براي تقرّب به خدا دانست و افزود: تنوعي كه در نماز است در هيچ عبادتي نيست ضمن اينكه نماز خواندن در مسجد احترام به مسجد و در عتبات و زيارتگاهها، احترام به اين اماكن مقدس است. به گفته وي، انسان بر خلاف اينكه اگرتوانايي نداشته باشد خمس و ذكات از او ساقط خواهدشد اما نماز هيچ گاه و در هيچ حالتي حتي زمان بيماري و ضعيف از او ساقط نخواهد شد و از زمان تولد تا زمان ورود به قبر نماز براي انسان واجب است و در صورت ناتواني، با ايما و اشاره و حتي چرخانيدن ابرو بايد نماز را بجا آورد. ر
ييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشورهمچنين با اشاره به كتاب ملا محسن فيض كاشاني كه از نماز جمعه بعنوان عظيم ترين و شريف ترين نمازنام برده است افزود: نماز جمعه به امامت متصل است و متولي برپايي نماز جمعه در زمانحضور امام معصوم است و در دوران غيبت ، فقيه جامع‌الشرايط است که از طرف امام مسئولاين امر است.
 حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي، نمازجمعه را يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، نظام اسلامي و امام راحل دانست و از نماز عبادي سياسي جمعه بعنوان مظهراقتدار جمهوري اسلامي در برابر دشمن نامبرد و تاكيدكرد: با حضور وحدت آفرين نمازجمعه مي توان اقتدار ملي و قدرت نظام اسلامي را به رخ دشمنان اسلام كشيد. وي بااشاره به اين كه به هر ميزان كه نماز جمعه باشكوه تر برگزارشود دشمنان اسلام نيزنااميدتر خواهندشد افزود: برهمين اساس است كه از نماز عبادي سياسي جمعه بعنوان نمازدشمن شكن ياد مي شود. به گفته وي نماز جمعه ، نماز وحدت آفرين است و هنگام نمازجمعه اقامه نماز در تمامي مساجد تعطيل و تا شعاع شش كيلومتري كسي حق ندارد هيچ نمازي را اقامه كند و همه بايد در صفوف نماز جمعه حاضر باشند كه نماز جمعه يكي ازاركان قدرت نظام جمهوري اسلامي و محور اقتدار و وحدت امت اسلامي است. وي افزود: به هر ميزان كه جمعيت نمازگزاران جمعه در مصلي ها پرشورتر و فشرده تر باشد دشمنان اسلام نااميد تر خواهند شد و به هر ميزان خلوت تر باشد دشمن شادتر خواهدشد و براي همين است كه از نماز جمعه بعنوان نماز دشمن شكن نام برده شده است.
 
رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشوردر ادامه با تجليل از زحمات آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه وامام جمعه كاشان درامر ساخت مصلي بقيه الله الاعظم كاشان اظهارداشت: از زمان حضورايشان در شهرستان كاشان كار پيگيري ساخت مصلي كاشان آغاز شد و با حمايت هاي مقام معظم رهبري و دولت نهم و دهم علاوه بر ساخت مصلي كاشان در 200 شهر ديگر كشور نيز آغاز شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي در ادامه با اشاره به اين كه با بهرهبرداري از فاز اول مصلي بقيه الله الاعظم كاشان، اين شهرستان پيشرو در امر مصلي سازي در كشور است گفت : مصلي بقيه الله الاعظم كاشان با استفاده از معماري اسلامي ومبتني بر فرهنگ ديني و اسلامي منطقه به مانند نگيني درخشان در شهرستان كاشان ميدرخشد. وي كمكهاي دولت نهم و دهم را در امر مصلي سازي چشمگير دانست و اظهاراميدواريكرد دولت يازدهم و رييس كميسيون فرهنگي مجلس براي ادامه كار پروژه هاي مصلي در كشور تمهيداتي را در بودجه سال 93 داشته باشند. لازم به ذكر است، براي اجراي فاز دوم مصلي بقيه الله الاعظم كاشان حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي رييس شوراي سياست گذاريائمه جمعه كشورمبلغ 500 ميليون ريال و آيت الله رسولي محلاتي نماينده مقام معظم رهبري نيز مبلغ 500 ميليون ريال اختصاص دادند.
در ابتداي اين مراسم پيام آيت‌الله مظاهري توسط حجت‌الاسلام محمدرضا صالحيان رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان اصفهان قرائت شد. لازم به توضيح است فاز نخست پروژه بزرگ مصلي بقيه الله الاعظم كاشان شامل هسته مرکزي و شبستان مصلي به مساحت 6 هزارمترمربع و با گنجايش 10 هزار امروز با حضور آيت الله رسولي محلاتي نماينده مقام معظم رهبري ، حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور، رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان اصفهان و مسئولين استان و شهرستان كاشان افتتاح و به بهره برداري رسيد.

موضوع: مذهبی و دینی
خبرنگار:روابط عمومی
تاریخ: يکشنبه28مهر
کلیدواژه ها: مصلی، نماز جمعه


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 7 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/31 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر