بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

مصاحبه با آقای سعید بوجار آرانی استاد خانم فاطمه حمامی نصرابادي نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:
سعید بوجاری آرانی متولد دیماه 1349 فارق التحصیل مقطع کاردانی راه سازی در سال 71 هستم ولي شيرين ترين دغدغه زندگي ام فعاليت در رشته طراحی ونقاشی بوده وحدود بيست سال است كه ذهن ودست من با كاغذ وتكنيك هاي طراحي، سياه قلم و رنگ روغن آشناست
متن کامل:

مصاحبه با آقای سعید بوجار آرانی استاد خانم فاطمه حمامی 86/6/17

قبل از شروع سوالات در باره خانم فاطمه حمامی ابتدا یک بیو گرافی از خودتان وسوابق علمی وپژوهشی که داشته اید بیان کنید؟

سعید بوجاری آرانی متولد دیماه 1349 فارق التحصیل مقطع کاردانی راه سازی در سال 71 هستم ولي شيرين ترين دغدغه زندگي ام فعاليت در رشته طراحی ونقاشی بوده وحدود بيست سال است كه ذهن ودست من با كاغذ وتكنيك هاي طراحي، سياه قلم و رنگ روغن آشناست ودر اين مدت چند نمايشگاه شخصي و گروهي داشته ام. از همان ابتداي كار موفق به كسب مقام هايي در اين زمينه شده ام از جمله مقام كشوري در رشته طراحي و سال 70 درسومين نمابشگاه قرآني استان اصفهان و در سال 85 كسب مقام برتر در رشته طراحي (سياه قلم). ونسبت به معرفی خانم حمامی اقدام کرده ام تا به جای خودم فاطمه را به این مسابقات معرفی کنم.

چگونه با فاطمه حمامی آشنا شدید؟ آذر ماه سال 83 برحسب اتفاق قرار شد با هماهنگی دوستان در بهزیستی فاطمه را ببینیم. به اتفاق چند تن از دوستان و خبرنگاروعکاس به دیدن فاطمه رفتیم تا اگر شرایطی پیش آمد يك فيلم مستند از زندگي ايشان تهيه كنيم. اما چنین شرایطی پیش نیامدولی چون برای اولین بار با ایشان برخورد کردم ودفتر هایش رادیدم به چیزهایی برخوردم که فکر می کردم کیس مناسبی خواهد بودو همینطور هم بود. خوشبختانه شروع کردیم ومسر به این شدم که هفته ای یک روزسراغ ایشان بروم وتا آنجا که توانایی داشتم با وجود سختی های فراوان تا الان این کار را انجام داده ام وبه چیزی که انتطار داشتم رسیدم وامروز شاهد کارهای ارزنده وپیشرفت قابل توجه ایشان هستیم که با توجه به معلولیت جسمی بالای 80%ومشکلات فراوان خوشبختانه خوب درخشیدند. خانم فاطمه حمامی را چگونه دیدید واز نظر شما چه ویژگی دارد؟ با وجود معلولیت بالا وعلاقه واستعداد فراوانی كه داشت باید این استعداد شکوفا می شد و تصميم گرفتيم تا در حد توان با اموزش وانتقال تجربيات چند ساله زمينه هاي رشد وبالندگي استعداد هاي او را فراهم سازم كه خوشبختانه تمام زحمات وسختي هاي امروز با پيشرفت هاي قابل توجه يشان و درخشش او در ارائه كارهاي قابل تامل طراحي ونقاشي به بار نشسته است.

به نظر شما چه چیز باعث پیشرفت وموفقیت فاطمه بوده؟ پشتکار, امید, دقت, اشتیاق فراوان ودر یک کلام می توانم بگویم توکل به خدا که هر روز بر توکل وپشتکار ایشان افزوده شده.

آیا افراد دیگری در این موفقیت نیز نقش داشتند؟ مسلما موفقيت هر شخصي در هرزمينه اي، به حضور موثر افراد ديگري وابسته است وبدون شك همگام با پيشرفت ها وموفقيت ها يي كه براي فاطمه حاصل شده افراد ديگري دلسوزانه نقش داشتند. در درجه اول خانواده محترم او به خصوص مادر وخواهر همزادش (زهرا) كه همواره در كنار او ياور ومشوق او بوده اند و هستند.

از زحماتی که در راه آموزش متحمل شده اید بگویید وآیا ازاین کار وزحماتی که کشیده اید راضی هستید؟ تصميم من در شروع و انجام اين كار بر مبناي نديشه اي عميق بود تا بتوانم براي شكوفايي وپويايي استعداد هاي فاطمه بكوشم وهمگام با اين انديشه،شور ونشاط فاطمه در يادگيري و پيشرفت هاي دوره اي او نيرويي مضاعف را در من ايجاد كرد و البته بي انصافي است اگر كمك ها والطاف الهي در هموار شدن اين مسير دشوار ناديده گرفته شود... قطعا خوشحالم چرا که فاطمه در مقایسه با دیگر نخبگان دارای ارجعیت است زیرا فاطمه فاطمه است که توانسته فاطمه بماند.

آینده فاطمه راچگونه ارزیابی میکنید؟ اينده فاطمه در راهي كه آغاز كرده و با زحماتي كه متحمل مي شود هر روز روشن تر از روز قبل است و بي گمان او خواهد توانست در گروه معلولان جسماني كشور صاحب افتخار شود و زبان ضد خاص و عام خواهد بود.

چه شد که ایشان به نقاشی با مضامین عرفانی روی آوردند؟ فاطمه در يك خانواده مذهبي به دنيا آمده است. علاقه او به اهل بيت (ع) و اميد به وساطت آنها براي شفاعت باعث شده است فاطمه به مضامين عرفاني روي آورد. درسال گذشته که سال پیامبر اعظم بود حدود 40 تا از آثار او را با نام پیامبر اعظم با موضوعات دینی ,عاشورایی .مذهبی انتخاب کردیم و در نمایشگاهی تحت عنوان« ای اشکها بسوزید» به نمایش در آوردیم وکارهای او را هر بار با عنوانی جالب به نمایش می گذاشتیم که مورد قبول افراد زیادی قرار گرفت ونکته ی جالب اینکه کسانیکه بصورت گذرا از کنار این آثار بدون توجه عبور می کنند وقتی متوجه می شوند که دختری باانگشت پا این ها را کشیده جذب این کارها می شوندو انگشت به دهان می مانند.

از مسئولین سفید شهر و مردم چه انتظاری دارید؟ مسئولين شهر (شوراي شهر) در دوره قبل همكاري خوبي را داشته اند و اميد است اين روند ادامه داشته باشد مردم خوب سفيد شهر هم با اگاهي كه اين هنرمند معلول جزئ افتخارات بالقوه شهرستان حساب مي شود خود به خود از آثار او استقبال خواهند كرد واين استقبالها براي او دلگرمي خواهد داشت. واز قشر جوان وتحصیل کرده می خواهم که نخبگان واین گوهر ها را در یابند وحفظ وحراست بکنند.

 غیراز نقاشی در چه زمینه های دیگری استعداد دارند؟ فاطمه مطلب می نویسد واشاره می کند در دفتر هایش که نامه هایی به خدامی نویسدوبسیار نکته سنج ودقیق است وبسیار جالب اینکه در نوشته هایش با خدا درد دل می کند ووقتی از او می پرسم نامه ها را چکار می کنی می گوید آنها را به بالای پشت بام پرت می کنم ومعتقدم که نامه های مرا کسی برای خدا می برد وجالب تر اینکه حرف هایی که در نامه ها می نویسد حرفهایی است که از دل بر می آید وبر دل می نشیند برای مثال وقتی می گوید« من نماز را می فهمم» ویا «من صدای بهار را می شنوم» این اوج تبحر در نویسندگی است. علاقه خاصی به موسیقی دارد وهمراه و با نقاشی موسیقی گوش می دهد.ولی چون بحث تخصصی من طراحی است استعدادهای دیگراو را در اولویت بعدی قرار می دهیم.

آیا در سفید شهر استعدادهای دیگری وجود دارد؟وبرای شناسایی آنها چه پیشنهادی دارید؟ مسلما اين شهر داراي استعدادهاي بالقوه ديگري هم هست كه موقعيت دلخواهي براي اشنايي با همه انها فراهم نشده ولي در حد اندك با حميدرضا وپروين اربابي كه انها هم معلول هستند كار كرده ام. در زمينه معرفی نخبگان وتقدیر وتشکر از آنان یک عامل محرک می توان بوجود آورد در جهت شناسای وکشف استعدادها كه اين بايد از طرف خود جامعه با برگزاري مسابقات دانش اموزي و... باشد تا افراد با استعداد در زمينه هاي مختلف بتوانند در جامعه حضور بهتري داشته باشند و بعد براي شناخت واموزش انها برنامه ريزي كرد.

آنچه به ذهنتان می رسد بیان کنید. 1. فاطمه حمامی.............الگو 2. معلولیت: ................. بزرگی 3. سفید شهر:.............. نصرآباد کویر 4. ایثار:....................... زهرا خواهر فاطمه 5.نقاشی:..................... به سان دلسوختگی 6.امام حسین:.................مظهر عشق

 ملا فضلعلی نصرابادی را می شناسید؟ با اسمش آشنا هستم وخیلی دوست دارم که ایشان را بشناسم ولی متاسفانه موقعیتش پیش نیامده

چه خاطره ای در این کار دارید؟ تمامی کارهایی که انجام داده ام ورفت وآمدهایی که در سفید شهرداشته ام وبرخوردهایی که با خانواده فاطمه داشتم به نوعی همه خاطره هستند.


موضوع: هنري
نویسنده: گروه خبري ياس
تاریخ درج يكشنبه 22 مهر 1386
کلیدواژه ها: مصاحبه با آقای سعید بوجار آرانی استاد خانم فاطمه حمامی نصرابادي

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 91 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/16 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر