بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

GOOGLE EARTH نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:

همین الان تصور کنید می خواهید برج ایفل را از نزدیک ببینید. ماهواره ها شما را براحتی روی شهر پاریس می برند و شما مثل یک توریست اینترنتی با کیفیتی بسیار عالی می توانید منظره دیدنی برج ایفل را از نزدیک ببینید طوری که انگار در چند متری آن ایستاده اید و با غرور خود را در میان بازدیدکنندگان برج می یابید. من با رعایت اصل احترام به سلیقه شما برای دیدن مکان ها و ابنیه مورد نظرتان، ترجیح دادم بجای upload  کردن تصاویر ماهواره ای خودم که از سرویس google earth  گرفته ام و لینک گذاشتن برای رؤیت آنها در این مقاله به شما یادآوری کنم تا با یک جستجوی ساده در موتور جستجوگر www.google.com. بدنبال سایتهایی بگردید که گالری های به روز از تصاویر دیدنی و بیادماندنی ماهواره ای از نقاط مختلف زمین را در خود دارند. کافی است شما در گوگل سرچ کنید google earth gallery :


متن کامل:

بنام خدا

 

مطمئنم با اهمیت مسافرت و نقش آن درکاهش دغدغه های فکری و روحی  زندگی انسان قرن 21 آشنا هستید. از طرفی همگی ما خوب می دانیم بنا به نص صریح قرآن ،ما مسلمانان  به گردش در طبیعت پیرامونمان توصیه شده ایم تا با جلوه های بیشتری از اسرار کائنات آشنا شویم.تاکنون اندیشیده اید میتوان بدون هیچ هزینه ای از نوع متعارف و در یک فضای کاملاّ سایبرنتیک  به دنیاگردی بپردازید، نه هزینه بلیط هواپیمابپردازید و نه درگیر مسائل ویزا ، پاسپورت  و احیاناّ انگشت نگاری باشید. روی مبل راحتی خانه خود بنشینید و رؤیای ژول ورن را که 80 روز سفر دور دنیا بود در دهکده جهانی ارتباطات و در عصر حاکمیت کامپیوتر ها در کمتر از چند دقیقه محقق سازید .اصلاّ طبع من و  شما چقدر به جهانگردی و سیر وسیاحت گرایش داده شده و جایگاه مسافرت در زندگی ما کجاست؟ چقدر حاضریم از پس انداز خود برای مسافرت از هر نوعی برای ایجاد روحیه ای بهتربرای خود و آشنایی با فرهنگها ، ایده ها و عقاید دیگران استفاده نماییم تا بقول قرآن "واتبعو احسنه " باشیم و خوبیها را گلچین کرده  و بخاطر نداشتن بدیها بخود ببالیم؟  به آیات  شریفه قرآن که مؤمنین را به گردش و سیر و سیاحت در زمین توصیه کرده تا عظمت خداوند بیشتر برایشان نمود  داشته باشد و با ایمان کامل در محضر او حاضر باشند چقدر توجه نموده ایم!، منظورم آیه شریفه "قل سیرو فی الارض فانظرو کیف کان ....." وآیاتی از این دست می باشد.که مسلمین را  امربه گشت و گذار در احوال گذشتگان و مردمان نقاط دیگر می نماید.دین مبین اسلام برای مسافرت و گشت و گذارودیدن احوال گذشتگان و مردمان دیگر، اهمیت زیادی قائل است .

 امروزه با تحولاتی که در زمینه اینترنت و ارتباطات حاصل شده شما خیلی راحت می توانید در منزل خود، رؤیای گردش  در سواحل زیبای شرم الشیخ مصر را جامه عمل پوشانده  و یا به زیارت عتبات عالیات که آرزوی دیرینه همه ماست  بروید .وقتی شما به سایتهایی که webcam  های live  یا زنده دارند مراجعه می کنید براحتی می توانید با انتخاب مکان مورد علاقه خود به آن نواحی ، مسافرتی مجازی ولی در عین حال زنده و بروزو البته مهیج داشته باشید. میتوانید از سواحل زیبای هانتینگتون در ایالات متحده بازدید نمایید یا به یک خیابان خاص  در شهر پاریس سر بزنید. برای شما امروز بسیار ساده و سهل الوصول است که با همین سایتها بدیدن غرفه های مختلف موزه لوور در پاریس یا کلیسای نتردام بروید.از تاج محل در هندوستان دیداری داشته باشید و از آنجا به مناظر دیدنی طبیعت زیبای سواحل دریای مدیترانه در لبنان و فلسطین اشغالی بروید.

برای رؤیت دوربین های پخش زنده به سایت www.camscape.com مراجعه ای کوتاه داشته باشید. هرچند سایتهایی از این قبیل در اینترنت بسیار زیادند.

شما برای پیدا کردن سایتهایی با این مضمون که webcam های زنده ارائه می دهند کار بسیار راحتی پیش رو دارید .کافی است با یک جستجوی ساده در اینترنت و تایپ عبارت live webcamدر گوگل  بدنبال اینگونه سایتها بگردید. و البته بطرق مختلف دیگری هم میتوانید این جستجوی ساده را انجام دهید.کافی است با تکنیکهای جستجو در موتورهای جستجوگری مثل گوگل آشنا باشید. تا درک اینکه برای رسیدن به یک خواسته واحد در اینترنت، راههای زیادی در پیش روی شماست  آسان گردد.

اما در همین راستا سرویس دهنده گوگل نیز دو سه  سالی است که با ارائه سرویس جدید گوگل ارث google earth  خود سعی دارد با آخرین تصاویر به روز ماهواره ای که از کیفیت بالایی هم برخوردار است علاقمندان به گردش دور دنیا را راضی نگه دارد.این سرویس باشکوه و خارق العاده بما امکان میدهد سراسر دنیا را از طریق ماهواره هایی تخصصی که گوگل در خدمت گرفته بپیمائیم. درست مثل اینکه سوار بر هواپیمایی شده باشیم و دور دنیا در حال گشت و گذار باشیم.

شما حالا می توانید با نصب نسخه رایگان نرم افزار google earth  و دادن مختصات مکان مورد علاقه  خودتان، مثلا نام یک شهر یا یک مجموعه در یک شهر خاص از طریق لنز های ماهواره ای  روی آن مختصات زوم نموده و از نزدیک آنجا را ببینید و فروشگاهها، داروخانه ها و امکانات رفاهی اطراف آنرا رؤیت نمایید. برای شما هنگام خرید از یک فروشگاه در یک خیابان خاص مهم است که بدانید در نزدیکی آن فروشگاه ،پارکینگی وجود دارد یا نه؟سرویس گوگل ارث همه مشکلاتی از این نوع را براحتی برای شما حل می کند.

همین الان تصور کنید می خواهید برج ایفل را از نزدیک ببینید. ماهواره ها شما را براحتی روی شهر پاریس می برند و شما مثل یک توریست اینترنتی با کیفیتی بسیار عالی می توانید منظره دیدنی برج ایفل را از نزدیک ببینید طوری که انگار در چند متری آن ایستاده اید و با غرور خود را در میان بازدیدکنندگان برج می یابید. من با رعایت اصل احترام به سلیقه شما برای دیدن مکان ها و ابنیه مورد نظرتان، ترجیح دادم بجای upload  کردن تصاویر ماهواره ای خودم که از سرویس google earth  گرفته ام و لینک گذاشتن برای رؤیت آنها در این مقاله به شما یادآوری کنم تا با یک جستجوی ساده در موتور جستجوگر google.com www. بدنبال سایتهایی بگردید که گالری های به روز از تصاویر دیدنی و بیادماندنی ماهواره ای از نقاط مختلف زمین را در خود دارند. کافی است شما در گوگل سرچ کنید google earth gallery :

البته با نصب و استفاده از نسخه های رایگان google earth  نیز میتوان با دادن آدرسی از شهر یا نقطه مورد نظر روی آن شهر رفته و ساختمانها و خیابانهای آنرا رؤیت نمایید. انگار سوار بر هواپیمایی هستید که دور شهر و کشور خاصی در حال گشت زنی میباشید.تجربه شیرینی است حتما امتحان کنید.امیدوارم تجربه خوبی برای شما باشد و به شما خوش بگذرد.این شاید بشما کمک کند جای خالی بنزین برای مسافرتهای شخصی شما خیلی به چشم نیاید!

درضمن هنوز مدت زیادی از تولد سرویس google earth نمی گذشت که اخبار ،حکایت از تولد سرویس باشکوه دیگری از google  بنام google sky دارد که  قرار است راههای ناشناخته فضای لایتناهی را برای عموم علاقمندان بگشاید .معمایی که از دیر باز ذهن همه انسانهای کنجکاو را بخود مشغول نگه داشته است. با این سرویس جدید، راهها و نقشه های آسمانها نیز بروی انسان قرن 21 گشوده میشود تا با جلوه های عظمت خداوند در آفرینش آسمانها بیشتر آشنا گردد.و معمای سفر به فضاهم برای بشر در قرن 21 به امری ساده و بسیار سهل الوصول تبدیل شود.تصور کنید شما هم مثل یک سرنشین فضاپیما، کهکشان راه شیری را دورمیزنید.واقعاّ منظره باشکوهی است.

شما برای استفاده از این سرویس ها تنها کاری که لازم است انجام دهید تهیه و نصب نرم افزار نسخه رایگان google earth  می باشد.تا هنگامی که online  شدید بتوانید از این سرویس ها به کمک نرم افزار نصب شده بهره مند شوید.

مؤفق و پیروز باشید.

 

برادر کوچک شما محمد قوامی

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوع: كامپيوتر
نویسنده: محمد قوامي
تاریخ درج دوشنبه 19 شهريور 1386
کلیدواژه ها: GOOGLE EARTH

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 16 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/14 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر