بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

بسادگی میتوان روی اینترنت صاحب یک وبلاگ بود! نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:

برای اینکار فقط کافی است به سایت سرویس دهنده وبلاگ Blogsky مراجعه نمود و در دو دقیقه صاحب یک وبلاگ شد ...

آقاي مهندس محمد قوامي


متن کامل:

بنام خدا

وبلاگ یا تارنوشت چیست؟ 

امروزه نسل جوان هنجارها و رفتارهایی متفاوت با نسل های پیش از خود دارند دوست دارند دیده شوند نو آوری کنند و نگرشی جدید را به مسائل پیرامون خود داشته باشند. بعبارتی  میخواهند از دید خود و نه از چشم دیگران دنیا را ببینند.

ما انسانها در طی زندگی روزمره خود عادتهایی داریم و رفتارهایی که با آن خو گرفته ایم. برای نوآفرینی نیاز داریم دیدمان را تغییر دهیم, نوع نگرشمان را عوض کنیم و به فکر راهکارهای نوینی برای توسعه فردی و جمعی خود باشیم.ایجاد یک وبلاگ اقدامی در همین راستاست. رشد روز افزون تعداد وبلاگهای فارسی و حرفهای نگفته زیاد جوانان در زمینه های مختلف سیاسی فرهنگی اجتماعی و...در این چند ساله از عمر کوتاه وبلاگ نویسی,اما واگرهای زیادی را برای گفتن داشته ودارد و نتایجی که گوشی برای شنیدن می خواهد که البته نیست !

یک وبلاگ فضایی روی اینترنت است که شما بدون اینکه دیده شوید و بدون نیاز به هیچ هزینه یا تخصصی می توانید نظرات و دیدگاههای خود را با استفاده از آن بادیگران در میان بگذارید و از آنها برای ارتقای خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنید کمک بگیرید.دقیقا مثل صفحات وب ,وبلاگ هم یک آدرس منحصربفرد است که به شما تعلق میگیرد و شما با داشتن این آدرس می توانید ناگفته های خود را روی اینترنت برای همگان بگویید بی آنکه هویت واقعی شما فاش گردد.تفاوت وبلاگ با وب سایت در سادگی و بی هزینه بودن وبلاگ و نحوه قرار دادن اطلاعات در این دو مورد است .همانند صفحات مجلات و یا روزنامه ها محتوا و اهداف هر یک از وبلاگها به طور گسترده ای متفاوت است. از لینک ها و نظرات درباره سایر وب سایت ها گرفته، تا اخباردرباره شرکت ها و اشخاص، ایده های مختلف درباره مسائل روز، خاطرات روزانه،شعر و ادبیات، عکس و موزیک، نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری، خبرهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و حتی مسائل تخیلی.

اگر فرصت چند دقیقه ای برای ایجاد کردن یک وبلاگ روی اینترنت کنار بگذارید خواهید دید بدلایل زیر چه شوق و شعفی به سراغ شما خواهد آمد.یک تجربه شیرین و مفید اینترنتی!

اولا برای ایجاد یک وبلاگ اصلا نگران هیچ تخصصی در این زمینه نباشید شما می توانیدبا هر سطح سواد و دانشی از این لحظه سردبیر یک نشریه الکترونیکی روی اینترنت باشید مجبورم خیلی ساده بیان کنم  که شما هیچ هزینه ای برای اینکار نخواهید پرداخت در عوض خواهید توانست با  مخاطب خود که  نه یک جامعه کوچک که تمام کاربران اینترنتی میباشند در تمام کشور ها و با هر نوع فرهنگ و زبانی صحبت کنید تعامل داشته باشید و نظرات همدیگر را روی موضوعات مختلف اشتراکی کنید.تبلیغات کنید .ازدیگران برای پیدا کردن راههای جدید ارتقای جامعه خود کمک بگیرید و با زندگی های مختلف آشنا شوید.نظرات آنها را در زمینه مورد بحث جویا شوید و یک انجمن اینترنتی راه اندازی کنید که در یک یا چندزمینه خاص با هم بحث میکنند.

ثانیا شما  توسط مخاطب یا مخاطبین خود دیده نخواهید شد و این می تواند به شما کمک کند با خیالی راحت به انتشار عقاید و افکار خویش بپردازید.

شما برای وبلاگ نویسی به زبانهای برنامه نویسی تحت وب نیاز خاصی ندارید فقط کافی است با داشتن یک آدرس پست الکترونیکی یا e-mailکه از قبل برای خود درست کرده اید به سراغ یکی از سرویس دهنده های وبلاگ مثل www.blogsky.com بروید. نه احتیاج به قلم و کاغذ دارید و نه انتظار در صف های طولانی مجوز نشر از این سازمان یا آن نهاد. و یا جنگ اعصاب با این موسسه چاپ و نشر یا آن یکی. همه اینها را آنهایی که کتابی را برای چاپ و نشر سفارش داده اند تجربه کرده اند ولی وبلاگ هیچ کدام اینها را لازم ندارد در عوض آنقدر دامنه وسیعی برای ارائه پیام شما به هموطنان میلیونی خود و دیگر جهانیان فراهم می کند که بندرت کتاب یا مقاله ای می تواند چنان برداشتی مانا و موثر را در مخاطب ایجاد کند.

واقعیت را بخواهید دیگر با ظهور وبلاگ و وب سایت بازار چاپ و نشر خیلی کساد شده و اندیشمندان به علت تنوع مطلب و شرائط علمی روز زحمت چاپ را کمتر بخود می دهند.بسیاری از مطالب علمی هم ماهیتاَ تا بخواهند روی کاغذ بیایند باید شال و کلاه کرده و جای خود را به علوم جدیدتر بدهند.

وبلاگ می تواند آینه تمام نمای عقاید و افکار شما باشد باور کنید امروزه درست کردن یک نشریه الکترونیکی(وبلاگ) روی اینترنت از آب خوردن هم راحتتر شده فقط به 2 دقیقه زمان نیاز دارید همین و بس 

بسیاری از وبلاگ ها شخصی هستند و افراد آنچه که در ذهنشان است را بیان می کنند. بعضی دیگر گروهی است و اهداف جمعی و علایق مشترک آنها را در بر میگیرد . برخی از وبلاگها برای بازی و تفریح و سرگرمی هستند و برخی دیگر دربرگیرنده مقالات علمی و پژوهشی می باشند. وبلاگ ها تسهیل کننده ارتباطات تیمی، سازمانی و خانوادگی می باشند. آنها با شیوه ای بسیار آسان ، به ارتباطات گروهی کمک می کنند.شما نیز می توانید برای ویرایش مطالب وبلاگ خود از دیگران کمک بگیرید یا بعبارتی بصورت گروهی اقدام به ویرایش مطالب وبلاگ خود نمایید.

لازم است بدانیم نشریات الکترونیکی هم طبق قوانین  کشورتابع مقررات حاکم بر مطبوعات محسوب شده و شما دارنده وبلاگ مجبور هستید خطوط قرمز جامعه خود را رعایت کنید.برای نمونه شما باید چارچوب اسلامی و ارزشی جامعه خود را رعایت کرده و به عبارتی مثل هر تکنولوژی دیگر روش استفاده را درست یاد بگیرید  تا بتوانید به خود و دیگران کمک کرده باشید.

حالا بعنوان یک فرد که می خواهد از این پس برای خود یک وبلاگ روی اینترنت به اسم خود داشته باشد چه کارهایی لازم است تا انجام شود?

اول ببینید انگیزه و وقت لازم را برای اینکار دارید یا نه؟حرفهایی برای گفتن هست که بخواهید با دیگران بگوئید؟محصولی دارید که می خواهید از طریق وبلاگ تبلیغ کنید؟روی سخن شما با چه مخاطبینی می تواند باشدحرف شما چقدر ارزش شنیدن دارد؟آیا اگر وبلاگی درست کردید در آینده فرصتی برای ویرایش مطالب جدیدتر در آن خواهید داشت؟

در قدم دوم با این فرض که قبلا یک آدرس پست الکترونیکی برای خود داشته باشید به سراغ یک سرویس دهنده رایگان وبلاگ مثل www.blogsky.com بروید.کافی است در مرورگر اینترنتی خود آدرس این سایت مذکور را وارد کنید.در آنجا فرمی را تکمیل خواهید نمود و یکسری اطلاعات شخصی مثل نام و تاریخ تولدو...را وارد خواهید نمود و آدرسی را برای خود تعریف خواهید کرد که از این پس آدرس وبلاگ شما خواهد بود.سرویس دهنده یک آدرس قراردادی که خود شما بر حسب موضوع وبلاگ تعریف کرده اید(بهتر است اسم وبلاگ شما اسمی متناسب با نوع مطالب آن باشد)  به شما می دهد و شما از این به بعد با داشتن یوزر آی دی و پسوردی که سرویس دهنده در اختیار شما می گذارد می توانید مطالب خود را روی وبلاگ قرار دهید و ویرایش کنید.همه مطلب همین بود.شاید بپرسید سرویس دهنده وب چه اهدافی از این بذل و بخشش شاهانه دارد؟باید بگویم این سرویس دهنده ها اولاَ از طریق تبلیغات روی وبلاگها هزینه های خود را در می آورند پس جای نگرانی نیست واز طرفی هم چه اشکالی دارد اگر دولتها برای این امور حتی کمی هم هزینه نمایند تا بتوانند اندیشمندان خود را دور هم جمع کرده و برای آنها فضای مباحثات علمی و فرهنگی را مهیا سازند؟تجربه ثابت کرده جوامعی که هم اندیشی و تکثر آراء تصمیمات را در آنها نهایی می کنند همواره موفقتر و سربلند تر از جوامع بسته هستند.

سرویس دهنده های رایگان وبلاگ زیادند برای نمونه از بلاگر های فارسی که امکانات زبان فارسی را در اختیار شما می گذارند می توان به اینها اشاره کرد:

PERSIANBLOG.IR

BLOGSKY.COM

BLOGFA.COM

و از بلاگر های انگلیسی میتوان به BLOGGER.COM اشاره کرد که متعلق به GOOGLE است.

در قدم سوم شما صاحب وبلاگ شده اید بهمین سادگی. وشماو دیگر کاربران اینترنت هر موقع که خواستید می توانید با تایپ آدرس وبلاگ مذکور در مرورگر اینترنتی وارد وبلاگ مد نظرشوید.برای انجام امور مدیریتی مثل ویرایش مطالب جدید روی وبلاگتان کافی است به سایت سرویس دهنده مورد نظرتان وارد شده و با دادن یوزر آی دی و پسورد به ویرایش و مدیریت وبلاگ شخصی خوتان اقدام نمایید.(این شناسه و کلمه رمز باید محرمانه و در اختیار خودتان باشد مگر اینکه بخواهید وبلاگ توسط دوستانتان هم مدیریت شودبصورت گروهی).برای نمونه می توانید قالب وبلاگ خود را تغییر دهید .یکسری قالبهای از پیش تعریف شده برای شما موجود است که شما می توانید یگی از آنها را برای وبلاگ خود انتخاب نموده و استفاده کنید.

در حالت خیلی پیشرفته تر و برای آنهایی که تخصصی تر کار می کنند میتوان به قسمت مدیریت وبلاگ رفته و کدهای HTML مرتبط با وبلاگ را در یک ادیتور مثل NOTEPAD کپی نموده و با قرار دادن کدهای برنامه نویسی شده خودمان یا حتی اسکریپتهایی که به وفور در سایتهای اینترنتی و به منظور ایجاد جلوه های ویژه به وبلاگ ما موجود است آنرا دلپذیر تر و جذابتر نموده و سپس کدهای جدید وبلاگ را در قسمت ویرایش قالب در مدیریت وبلاگ کپی نمود و تغییرات را ذخیره کرد.البته به عنوان کاربران مبتدی چنین عملیاتی اصلاَ لازم نیست و شما می توانید از قالبهای بسیار زیبای تدارک دیده شده توسط سرویس دهنده استفاده کنید.و لزومی به ویرایش قالب وبلاگ خود ندارید .این مطلب آخر برای کسانی بود که میخواهند وبلاگی با طراحی پیشرفته تر و قشنگتر و با جلوه های بصری بهتر داشته باشندکه کارایی های بیشتری داشته باشد. برای نمونه آمار مراجعه کنندگان به وبلاگ را نشان دهد و غیره.با یک جستجوی ساده و بدون نیاز به برنامه نویسی وبلاگ شما می توانید کدهای برنامه نویسی شده زیادی را روی اینترنت پیدا کنید که عملکرد وبلاگ شما را بهینه تر کند.

 سخن پایانی

شما دوست گرامی! دانش آموز یا دانشجوی محترم! بیایید اندیشه هایمان را متعامل سازیم تا پویاتر از قبل مشکلات را ببینیم و در اندیشه حل آنها باشیم قبل از هر اقدامی در این راستا ما نیاز داریم عقاید و افکار همدیگر را نقد نموده و در یک تعامل سازنده قرار گیریم.نیاز امروز ما نواندیشی است و ایمان به اینکه ما می توانیم حلال مشکلات خود باشیم.


موضوع: كامپيوتر
نویسنده: مهندس محمد قوامی
تاریخ درج سه شنبه 13 شهريور 1386
کلیدواژه ها: وبلاگ تارنوشت نحوه ایجاد یک وبلاگ بلاگر

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 1 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/17 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر