بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

یکی از بهترین روشهای ارتباط با اینترنت نظرات خوانندگان(1)
لید مقاله:

آشنایی با یکی از بهترین و پرطرفدارترین روشهای ارتباط با اینترنت ...

آقاي مهندس محمد قوامي


متن کامل:

آشنایی با یکی از بهترین روشهای ارتباط با اینترنت

در حال حاضر عمده خطوط تلفنی کشور ما از نوع آنالوگ هستند البته منظورم سوئیچ های مخابراتی نیست که یک روی سکه هستند و تماما دیجیتالی شده اند .این خطوط که توسط یک زوج سیم مسی به هر خانه ای انتقال داده شده است از قابلیتهایی بیش از انتقال صدای ساده من و شما برخوردارند یا بعبارتی از همه پهنای باند آن استفاده مناسب  نمی شود. بمنظور استفاده از این قابلیتها لازم است تا تکنولوژی های دیجیتال بکار گرفته شوند .DSL  یکی از بهترین خانواده های تکنولوژی های جدید دیجیتالی حال حاضر دنیاست .روزانه بیش از 30000 نفر به مشترکین این نوع ارتباط در دنیا افزوده می شود .حسن بزرگ این تکنولوژی علاوه بر سرعت بسیار بالا, استفاده از امکانات و سیم کشی های موجود تلفن و عدم نیاز به کابل کشی های جدید می باشد. بعبارتی شما نیازی به انجام کاری اضافه نخواهید داشت و سیم کشی های تلفن خانه شما هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

برای اتصال به اینترنت روشهای متفاوتی چون شماره گیری مودم(مثل آنکه شما با داشتن یک کارت از یک شرکت خدمات اینترنت و با شماره گیری یک شماره اقدام به اتصال به اینترنت می نمایید) , شبکه (مثل آنچه شما در کافی نت ها می بینید) و DSL  موجود است .

DSL  روشی برای دستیابی به یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن(زوج سیم مسی موجود در خانه شما) برای کاربران اینترنت فراهم می نماید.

از بین انواع مختلف فن آوری DSL  یکی از آنها در طی یکی دوسال گذشته بسیار فراگیرتر شده و مشتریان زیادتری را برای خود پیدا نموده است. ADSL تکنولوژی جدیدی است که پهنای باند 1.1 مگاهرتزی سیم های مسی خانه شما را به 257 کانال دیجیتالی 4 کیلوهرتزی تقسیم می کند همانطور که می دانیم در حالت عادی فقط یکی از این 257 تقسیم بندی برای صحبت من و شما در تلفن های معمولی کفایت می کند .پس 256 قسمت دیگر در این تکنولوژی جدید برای انتقال داده و یا اتصال به اینترنت آزاد خواهد شد.

خبر خوشایندی بود ! اینطور نیست؟

تکنولوژی ADSL می تواند سرعت بسیار پایین امروزی من و شما را که در روش شماره گیری با مودم به زحمت به 3 یا 4 کیلو بیت در ثانیه می رسد را تا دو مگابیت در ثانیه افزایش دهد یا به عبارتی سرعت اینترنت مارا در حالت دریافت اطلاعات 500 برابر و در حالت ارسال اطلاعات 64 برابر نماید.

ADSL یا خطوط دیجیتالی نامتقارن به نوعی ارتباط  پرسرعت دیتا جهت دسترسی به اینترنت و یا پخش ویدیویی اطلاق می شود که از طریق زوج سیم مسی وارد شده به منزل شما انجام پذیر است.اما دلیل اینکه به این تکنیک نامتقارن می گویند این است که سرعت دریافت اطلاعات در این روش 2 مگابیت در ثانیه است در حالی که سرعت ارسال اطلاعات به حداکثر 256 کیلوبیت در ثانیه می رسد.به همین علت است که به آن خط دیجیتالی نامتقارن می گویند.

مزایای ADSL:

در این روش کاربر همواره به اینترنت وصل است یعنی نیاز به شماره گیری نیست و شما همیشه تا پایان اشتراک ONLINE  خواهید بود. و در عین حال می توانید از خط تلفن یا فکس خود نیز همزمان استفاده کنید یعنی خط تلفن کاربر هیچ وقت به دلیل استفاده از اینترنت اشغال نمی شود.

این روش تجهیزات خاصی برای کاربر اینترنت نیاز ندارد و سیم کشی های تلفن منزل کاربر هم هیچ تغییری نمی کند .

دسترسی به اینترنت پر سرعت تا مرز 2 مگا بیت در ثانیه , اتصال دائم به اینترنت,استفاده همزمان از اینترنت و تلفن بدون اینکه این دو برای هم اشکالی ایجاد نمایند, عدم پرداخت قبض تلفن به خاطر اتصال به اینترنت و صرفا پرداخت حق اشتراک ثابت ماهیانه تقریبا حدود 20000 تومان در ماه و نصب سریع و آسان از مزایای این روش نو در برقراری ارتباط با اینترنت است.

تکنولوژی جدید تنها این عیب را دارد که فاصله کاربر تا مرکز تلفن برای این روش عامل تعیین کننده ای است و در فواصل دورتر کیفیت کمتری دارد.(البته منظورم فواصل بالای 5 کیلومتر تا سوئیچ مخابرات است)

در این روش در منزل شما و روی پریز تلفن یک فیلتر پایین گذر LOW PASS FILTER)) نصب می شود تا از ورود سیگنالهای با فرکانس بالا تر از 4 کیلو هرتز به تلفن شما جلوگیری کند .لازم است بدانید در تلفن های منازل ما صدای ما از هر نوعی که باشد فرکانسی بین 0 تا 4 کیلوهرتز بیشتر نیاز ندارد .در ضمن شما به یک مودم ADSL  هم نیاز خواهید داشت که شرکت مربوطه اغلب آنرا به رایگان و به امانت در اختیار شما تا پایان دوره اشتراک می گذارد بنابراین اصلا نگران هیچ چیز نباشید اگر می خواهید با سرعت بسیار خوب و بهینه ای به اینترنت وصل شده و از آن لذت ببرید فقط به اشتراک ماهیانه آن بیندیشید نه چیز دیگر.

همچنین برای جدا سازی صدا از داده در طرف مشترک از SPLITTER یا جداکننده استفاده می شود تا داده ها به سمت کامپیوتر و برای اینترنت استفاده شوند و صدا هم به سمت گوشی تلفن شما ارسال شود.

اما آنطرف سیم های تلفن ما در مرکز مخابرات چه خبر؟

سوئیچ هایی که فعلا در مراکز مخابراتی ما نصب هستند صرفا برای برقراری ارتباط تلفنی (صدا) طراحی و نصب شده اندو به هیچ وجه توانایی عبور فرکانسهای بالاتر از 4 کیلو هرتز را ندارند لذا هر اتفاقی که قرار است بیفتد باید بیرون از مرکز مخابرات بیفتد .برای اینکار تجهیزاتی بنام DSLAM  در اتاقهایی بنام اتاق PAP در مرکز مخابرات نصب می شود که در این دستگاهها فیلترهایی موجود است که باند 4 کیلو هرتز اول هر زوج سیم را به سمت سوئیچ مخابرات هدایت کرده و با سوئیچ خداحافظی می کند و بقیه پهنای باند را برای اتصال به اینترنت استفاده می کند.

هر DSLAM قابلیت اتصال صدها زوج سیم مسی از طرف مشترکین را دارد و از سوی دیگر با اتصال به پهنای باند خیلی بالا به اینترنت پرسرعت متصل است  و به این طریق تا وقتی که این پهنای باند اشباع نشده مشترکین می توانند با سرعت های بسیار عالی به اینترنت دسترسی داشته باشند.لازم به توضیح نیست اگر با یک کاربر اینترنتی ADSL  مشورت کنید حتما اقدام به خرید این سرویس خواهید نمود.

 

اما در آخر سخنی با آنها که از سر دلسوزی و با ایده خدمت پای در راه اعتلای جامعه گذاشته اند و خواهان خدمت به جامعه و خاصه نسل نو هستند, منظورم تنها شورای شهر نیست بلکه همه آنها که دغدغه خدمت دارند و ابزار و اراده کار نیز مسلما در دست آنهاست!

نیاز امروز جامعه فراتر از بعضی مسائلی است که دیده و یا شنیده میشود.نسل نو,خواسته یا ناخواسته برای اینکه از قافله دیگر جوانان در جوامع دیگر عقب نماند و برای خود حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد نیاز دارد از ابزار روز برای القای هویت اصیل ایرانی واسلامی خود به دنیا بهره ببرد.حق دارد به دنیا اعلام کند پرچمدارچند هزار سال تمدن و فرهنگ است و نمی گذارد آنها که از عمر تمدنشان 400 سال بیشتر نمی گذرد برایش تصمیم بگیرند. بنابراین برای چنین جوانانی زحمت کشیدن ارزشمند است. قبل از اینکه دیگران بخواهند با ابزار روز چهره ناواقعی از ما بدنیا نشان دهند تلاش کنیم خودمان را آنطور که هستیم به دنیا معرفی کنیم.


موضوع: كامپيوتر
نویسنده: مهندس محمد قوامی
تاریخ درج يكشنبه 4 شهريور 1386
کلیدواژه ها: اینترنت پرسرعت ADSL

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 40 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/17 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر