بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش مقالات (برگشت به لیست)

عملکرد کانون فرهنگیان سفیدشهر نظرات خوانندگان(0)
لید مقاله:
تشکیل موسسه زبان انگلیسی در سفیدشهر توسط کانون فرهنگیان ... مقاله از محمد غلامي
متن کامل:

علم و دانش ، اسرار جهان هستي را به انسان مي آموزد و راه را براي زندگي بهتر آسان مي سازد . تحول فكري با علم به دست مي آيد و منشأ تحولات اجتماعي مي شود . ركن مهم نيك بختي اين است كه شخص اول بداند كه عظمت ليلةالقدر در نزول كتابهاي آسماني يعني نزول علم است و اولين نداي الهي بر پيغمبر، كلمه خواندن و بالاترين قسم پروردگار بر قلم است لذا كانون فرهنگيان بر اساس رسالتي كه پروردگار عالمين و شغل پيامبر  گونه اش بر دوش او نهاده است ، به طور خود جوش مؤسسه اي به نام كانون علمي فرهنگيان با هدف ارتقاء سطح علمي و فرهنگي اهالي منطقه بوجود آورده و بر حسب وظيفه ي انساني اش و بدون داشتن هيچ توقعي حركت هاي خدا پسندانه را به شرح زير آغاز به عمل نموده است : 

1. برگزاري جلسات متعدد در مساجد با حضور استادان عالي قدر در رشته هاي مختلف كه توانسته است مهارت هاي زندگي  و ارزش يادگيري و علم محوري را به خانواده ها بياموزند .

2. ارائه ي طرح همراه با معلم و تشكيل كلاسهاي تقويتي براي دانش آموزان.

3. در خواست هسته ي مشاوره از آموزش و پرورش آران و بيدگل و موافقت رياست محترم آن اداره با تأسيس دفتر واحد مشاوره و روان شناسي كه توسط رياست محترم دانشگاه كاشان و شوراي محترم، افتتاح و كار خود را روزانه به طور مستمر ادامه داده استپ. كه در اين راستا از متخصصين دانشگاه و اداره ي آموزش  و پرورش  استفاده شده است.

4. اجراي طرح جامع كه كانون علمي با اين عمل توانست حيات مجددي به خواهران و برادراني كه در زمينه ي تحصيل به دلايل مختلف باز مانده بودند بدهد و به مدت دو ماه كلاس مستمري با استفاده از معلمين كوشا و خيّر بدون هيچ هزينه اي از 28 دانش آموز مقطع ابتدايي 25 نفر موفق به دريافت سيكل شده اند.            

5. اجراي طرح فراگير. با اين حركت توانسته ايم تا جلسات متعددي با همكاري مسئولين مربوطه برگزار گردد كه نتيجه ي اين نشست، افتتاح شعبه اي با نام دبيرستان پيام پسرانه و دخترانه ي اميد از اين طرح مي باشد تا انشاء الله بتوانيم عزيزان از درس مانده را تا سير دانشگاه هدايت كنيم كه در اينجا جا دارد از برادر عزيزمان جناب آقاي سيد جواد ساداتي و ديگر معلمين تشكر به عمل آوريم .

6. ايجاد آموزش مهارت هاي مختلف در اين منطقه كه با پيشنهاد مسئول فني و حرفه اي آران و بيدگل به طور مستمر مورد همكاري ايشان قرار گرفته و كانون فرهنگيان در اين زمينه از هيچ كمكي دريغ ننموده و جا دارد كه از اين مسئول محترم و همچنين مسئولين فني و حرفه اي كاشان كمال تشكر را داشته باشيم . 

7. تشكيل مؤسسه ي زبان انگليسي كه انشاءالله در طول سال به طور مستمر ادامه خواهد داشت و هم اكنون در حدود 150 دانش آموز در مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان مشغول به آموزش مي بياشند كه در اينجا جا دارد از استاد رحيمي، استاددانشگاه و ديگر معلمين تشكر نماييم .                                                  

8. اجراي طرح تابستاني كه متشكل از كلاسهاي عقيدتي و طراحي دوخت مي باشد كه انشاءالله با ياري حق بتوانيم از اوقات فراغت دانش آموزان استفاده ي بهينه را بنماييم .

9. طرح ديگري كه هم اكنون در حال برگزاري است تشكيل كلاسهاي كامپيوتر مي باشد كه به طور مستمر ادامه خواهد داشت ليكن در اين زمينه تعدادي كامپيوتر فراهم شده كه در حال حاضر به دلايل مشكلات اقتصادي اين كلاسها تشكيل نشده است و از طرفي با در خواست شديد خانواده ها مواجه شده ايم كه اميدواريم به زودي به صورت سايت كامپيوتر مورد اجرا قرار گيرد.  

لذا نكته ي قابل توجه در اين حركت ها اين است كه تا كنون كانون از هيچ سازمان و نهادي كمك مالي و اقتصادي دريافت ننموده است و با توكل بر خدا و در سايه ي حمايت هاي او رسالت فرهنگي خود را انجام داده است و در پايان جا دارد از مسئولين محترم خصوصا فرماندار محترم آران و بيدگل و بخش دار محترم و رياست محترم آموزش و پرورش و رياست مركز فني و حرفه اي آران و بيدگل و معلمين مربوطه كمال تشكر را داشته باشيم .                


موضوع: عملكرد ها
نویسنده: محمد غلامی
تاریخ درج چهارشنبه 17 مرداد 1386
کلیدواژه ها: کانون فرهنگیان

آخرین مقالات سایت:

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 17 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/13 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر