بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 9 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

بصیرت در برابر فتنه نظرات خوانندگان(0)  

«بصیرت» یعنی فریب نخوردن در فضای پر هیاهو ، نه اجازه سواری گرفتن و نه اجازه شیر دوشیدن به دشمن در مقاطع حساس و سرنوشت ساز ؛ «کابن البون » بودن به تعبیر امیرمومنان علی علیه السلام همین معنا را دارد.


بصیرت در فتنه  

یادداشت

«بصیرت» یعنی فریب نخوردن در فضای پر هیاهو ، نه اجازه سواری گرفتن و نه اجازه شیر دوشیدن به دشمن در مقاطع حساس و سرنوشت ساز ؛ «کابن البون » بودن به تعبیر امیرمومنان علی علیه السلام همین معنا را دارد.

بصیرت ربطی به علم و دانش، موقعیت اجتماعی ، سن و ...ندارد .در بین همه سطوح علمی ،هم انسان با بصیرت هست و هم بی بصیرت. دربین مجتهدین ، متخصصین و افراد بی سواد، هم آدم با بصیرت هست و هم بی بصیرت . در بین همه سنین ،همین تقسیم بندی به چشم می خورد . امکان دارد جوانی 14 ساله با بصیرت باشد و پیرمرد 80 ساله بی بصیرت باشدو بالعکس.  بصیرت داشتن و با بصیرت بودن سابقه ای به درازای حیات انسان دارد و تا زمان ظهور امام زمان (عج)هم ادامه دارد ، تا جایی که بر اساس برخی روایات، بسیاری به خاطر بی بصیرتی در مقابل امام زمان می ایستند. آنها که در صف مقابل حضرت قرار می گیرند فقط ظالمان و فاسقان و زر سالاران نیستند بلکه خواص هم در میان آنها دیده می شود و پیامبران و ائمه اطهارعلیهم السلام همواره با بسیاری از خواص بی بصیرت روبرو بوده اند که نه تنها مانع گسترش دین و بلکه بدعت گزار در دین می شدند .

 انشعابات در تاریخ تشیع (چهار امامی ،شش امامی ،هفت امامی ..)همین زاویه های بود که بواسطه سکوت و همراهی خواص بی بصیرت در مکتب صورت گرفت .

بر اساس مستندات قرآنی ،حتی انسانهایی با مقام بلند عرفانی هم می توانند در زمره افراد بی بصیرت قرار گیرند و در جبهه باطل نقش آفرینی کنند .«بلعم باعور»به مقام مستجاب دعوه رسید و بنابر روایات رسیده او اسم اعظم هم می دانست، ولی همین شخصیت با آن سلوک عرفانی و اخلاقی در مقابل موسای نبی می ایستد و در جبهه باطل قرار می گیرد.

اما اینکه خواص اهل بصیرت چگونه به امام علی (ع)رسیدند ، چگونه به امام حسین (ع)رسیدند و چگونه فرهنگ ناب تشیع را به امروز رساندند ،همه و همه ریشه در نگرش منظومه ای آنان به مکتب اسلام دارد که در آن اهل بیت همتای قرآن است .آن ها هرگز بخشی از زندگی معصوم را از بخش دیگر تفکیک نمی کنند و همانگونه که دربرخورد با فعل و قول و عمل و تقریر معصوم برخورد گزینشی نداشته ، به خود اجازه نمی دهند که اسلام را با آموزه های دیگر خلط کنند و با گرته برداری از مکاتب دیگر نام اسلام را بر آن بگذارند.

اکنون در عصر غیبت که بدلیل بدرفتاری های گذشتگان با ائمه معصومین علیهم السلام، از فیض ظهور بقیة الله الاعظم محرومیم  براساس  اندیشه ی سیاسی شیعه، زعامت سیاسی در عصر غیبت به فقیه جامع الشرایط واگذار شده بدان جهت که رسالت و وظیفه حکومت، تطبیق امور مسلمانان با تعالیم شریعت است.

هدف حکومت دینی، تنها برقراری امنیت و رفاه به هر شکل و سامان نیست؛ بلکه باید امور جامعه و روابط و مناسبات آن با احکام، اصول و ارزشهای دینی مطابق باشد و این مهم نیازمند آن است که مدیر جامعه اسلامی در عین برخورداری از توانایی های لازم در عرصه ی مدیریت، آشناترین مردم به حکم خدا در این موارد بوده و از فقاهت لازم در امور اجتماعی و سیاسی بر خوردار باشد. خبرگان رهبری که متشکل از علما و بزرگان حوزه می باشد بعد از امام راحل بزرگوار، مسولیت خطیر رهبری جامعه را بر عهده مقام معظم رهبری حفظه الله گذاردند و اکنون که بیش از 26 سال از زعامت ایشان می گذرد، دوست و دشمن به عظمت و مدیریت  رهبر فرزانه انقلاب در برابر فتنه های مختلف بویژه فتنه سال 88 اعتراف دارند. بنابراین دشمنان این مرز و بوم و دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام که نقش ولی فقیه و جایگاه آن را به خوبی می دانند از همان آغاز انقلاب تا امروز به صورت روز افزون هجمه های وسیعی را علیه این رکن رکین نظام به راه انداختند و البته مردم هوشیار و بصیر ما که در آزمون های بزرگی تا کنون موفق و سربلند بیرون آمده اند با حضور در تمامی صحنه ها  دست دشمن را خوانده و خود را فدایی امام راحل و پس از آن عزیز سفر کرده فدایی مقام معظم رهبری می دانند.


موضوع: سياسي
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: دي
کلیدواژه ها: فتنه، 9دی ، بصیرت، مجمع فرهنگی سفیدشهر


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 29 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/06 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر