بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

آران و بیدگل،از مهم‌ترین کانون‌های تولید‌کننده ریزگردها در استان اصفهان نظرات خوانندگان(0)  

کریدور آران و بیدگل، منطقه خور و بیابانک و کریدور فرسایش خاکی برخوار تا تالاب گاوخونی با مساحت 250 هزار هکتار از مهم‌ترین کانون‌های تولید‌کننده ریزگردها در استان اصفهان است


آران و بیدگل،از مهم‌ترین کانون‌های تولید‌کننده ریزگردها در استان اصفهان

کریدور آران و بیدگل، منطقه خور و بیابانک و کریدور فرسایش خاکی برخوار تا تالاب گاوخونی با مساحت 250 هزار هکتار از مهم‌ترین کانون‌های تولید‌کننده ریزگردها در استان اصفهان است.
به گزارش خبرنگار پورتال خبری آران و بیدگل "ای بی نیوز "به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، رسول زرگرپور در دومین گردهمایی فرمانداران و مدیران استانداری اصفهان در امسال، به موضوعات مهم و اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان در امسال اشاره کرد و اظهار داشت: مقابله با ریزگردها یکی از موضوعات اساسی و از مطالبات زیست محیطی و بهداشتی مردم استان است و به عنوان اولویت اصلی در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به طبیعت خشک و بیابانی اصفهان افزود:‌ ریزگردها در استان اصفهان از 2 منبع استانی و خارجی نشات می‌گیرند که 3 کریدور آران و بیدگل، منطقه خور و بیابانک و کریدور فرسایش خاکی برخوار تا تالاب گاوخونی با مساحت 250 هزار هکتار از مهم‌ترین کانون‌های تولید‌کننده ریزگردها در استان اصفهان است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه 10 هزار هکتار از این کانون‌های تولید ریزگردها بایستی عملیات تثبیت خاک صورت پذیرد، بیان کرد: باید در 2 سال این 10 هزار هکتار را تاغ کاری کرده و یا با استفاده از روش‌های دیگر، تثبیت خاک را در این منطقه ایجاد کنیم و از ورود ریزگردها به اصفهان جلوگیری کنیم.
وی به افزایش آمار بیماری‌های عفونی و گوارشی در ماه‌های گرم سال اشاره و تصریح کرد: باید مسئولان به دقت وظیفه خود را در زمینه وجود استاندارد‌های لازم در میوه‌ها و سبزیجات مورد توجه قرار دهند و مردم نیز مراقبت‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت و اطمینان از سالم بودن مواد خوراکی به ویژه سبزیجات و میوه‌ها داشته باشند.
زرگرپور به میزان بارش‌ها در سال آبی جاری اشاره کرد و گفت: 118 میلی‌متر بارش در استان اصفهان گزارش شده که این مقدار نسبت به دراز‌مدت در حدود 25 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مناطقی از اصفهان بیش از 50 درصد نسبت به بلند‌مدت کاهش داشته، خاطرنشان کرد: اصفهان وارد هشتمین سال خشکسالی شده و با توجه به شرایط نرمال بارندگی در سرشاخه‌ها، ولی همچنان میزان حجم آب پشت سد زاینده‌رود حدود 500 میلیون متر‌مکعب است که در کنار فقدان برف در سرشاخه‌ها نگرانی‌ها در زمینه کم‌آبی همچنان وجود دارد.
استاندار اصفهان به لزوم تغییر الگوی کشت نیز تاکید کرد و اظهار داشت: ‌در استان اصفهان باید کشت برنج جایگزین شود و در این باره نظارت‌ها از سوی مدیران جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستان‌ها باید صورت گیرد.
وی با دستور به فرماندران برای تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان‌ها با حضور شخص فرماندار، افزود:‌ تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور‌های هوشمند برای کنترل برداشت‌های مجاز از چاه‌های مجاز باید در این شورا در دستور کار قرار گیرد.
زرگرپور با بیان اینکه بخش از مشکلات فرهنگیان در سطح ملی در حال پیگیری بوده، بیان کرد: بسیاری از این مشکلات ملی و سراسری بوده و مدیریت استان با تدابیر و مذاکرات انجام داده، قسمتی از این مشکلات را پیگیری کرده و با اینکه بایستی شأن فرهنگیان حفظ شود و مطالبات صنفی آنان با مذاکره و در آرامش کامل دنبال شود.
وی به در پیش بودن روز کارگر اشاره و تصریح کرد:‌ فرماندارن با رصد مشکلات و مسائل بخش کارگری نسبت به سوء‌استفاده‌های احتمالی افراد سودجو از مسائل و مشکلات کارگران مراقبت لازم را به عمل آورند.
استاندار اصفهان گفت: فرمانداران بایستی در جلسات شورای تأمین، مسائلی را دنبال کنند که ممکن است تبعات امنیتی داشته باشد و از طرح برخی مشکلات حقوقی و قانونی در جلسات شورای تأمین خودداری کنند، زیرا جایگاه طرح چنین مسائلی مراجع دیگری به غیر از شورای تأمین است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به صورت ماهانه، خاطرنشان کرد:‌ این شورا باید در شهرستان‌ها نیز به صورت مستمر و با حضور شخص فرماندار برگزار شود و مسائل آن به جد پیگیری شود.

زرگرپور به برگزاری انتخابات در امسال اشاره کرد و اظهار داشت: اخبار و اقدامات شهرستان‌ها در‌باره مسائل انتخاباتی باید به صورت مستمر به استانداری گزارش شود و تلاش شود که شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه و حداکثری و در کمال سلامت در استان باشیم.

وی افزود با تأکید بر اینکه فرمانداران نباید اجازه دهند حواشی به متن تبدیل شود، افزود: ‌نباید فرصت‌ها از مدیران گرفته شود و حاشیه‌ها مدیران و فرمانداران را از متن دور کند و باید توجه داشت که اصل و بنای کارها خدمت به مردم باشد.

در این گردهمایی معاونان استاندار و برخی از مدیران کل نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل جاری استان بیان کردند و برخی از فرمانداران نیز گزارشی از حوزه استحفاظی و شهرستان محل خدمت خود به جلسه ارائه کردند.

موضوع: اجتماعي
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: ارديبهشت
کلیدواژه ها: سفیدشهر


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 20 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/09 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر