بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

سیدحمیدروحانی : اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است نظرات خوانندگان(0)  


حمید روحانی مورخ و مدیر بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که توسط حوزه امام محمد باقر  در مسجد جامع سفیدشهر برگزار شد به تشریح عوامل اصلی ایجاد فتنه ۸۸ از زوایای گوناگون پرداخت...




به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی کاشان حامی:  حمید روحانی مورخ و مدیر دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که روز جمعه ۵ دی ماه در مسجد جامع سفیدشهر برگزار شد به تشریح عوامل اصلی ایجاد فتنه ۸۸ از زوایای گوناگون پرداخت.

سعی کردند رهبر بدلی بتراشند

مدیر بنیاد تاریخ پژوهی کشور برای ریشه یابی و بررسی زمینه های ایجاد فتنه در کشور به دشمنی استکبار با انقلاب دینی مردم ایران از قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اسناد لانه جاسوسی، دولت آمریکا پیش از انقلاب در صدد شکست نهضت حضرت امام(ره) بوده است.

وی افزود: برای این هدف ابتدا سعی کردند رهبران بدلی بتراشند تا رهبری را از دست امام خارج کنند. عوامل کاخ سفید در جلسه ای با تیمسار زاهدی برای پروژه رهبر سازی جریان مردمی و دینی بر روی دو نفر به اجماع رسیدند. از بین روحانیت سید محمدکاظم شریعتمداری و از جامعه دانشگاهی دکتر سنجابی که یک شحص ملی مذهبی بود را انتخاب کردند. آنها فکر می کردند تعیین رهبری جریان شیعه با تبلیغات و دسیسه امکان پذیر است و حتی مدیر مسئول آن زمان روزنامه کیهان به آنها وعده داده بود در مدت دو هفته این رهبر جدید را بین انقلابیون و مردم جا بیاندازد. اما راه بجایی نبردند و در این پروژه شکست خوردند.

روحانی گفت: بعد از شکست در این نقشه، سعی کردند بختیار را به عنوان نخست وزیری ملی گرا به انقلابیون و مردم تحمیل کنند که با تداوم انقلاب و پیروزی مردم این نیز شکست خورد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به گروه های تجزیه طلب متوسل شدند و سپس منافقین را به صحنه وارد کردند و ترور های بیشمار و با شکست آن دست به دامن صدام شدند و ۸ سال جنگ تحمیلی را بر این کشور تحمیل کردند.

716 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

اتیولوژی فتنه به تفکرات امثال سروش بر می گردد

مورخ تاریخ انقلاب افزود: بعد از شکست در تمامی این پروژه ها به فکر توطئه از درون و هدایت جریانی از داخل نیروهای خودی شدند و به قول خودشان طراحی انقلاب مخملی و دگردیسی در اندیشه نیروهای انقلابی را از سال ۶۸ در دستور کار قرار دادند و در اینجا بود که نطفه این نقشه ریخته شد که در فتنه ۸۸ بروز کرد.

وی افزود: در اتیولوژی و سبب شناسی فتنه ۸۸ می بینیم که از ۲۰ سال قبل از  آن چهره هایی از اهل قلم و فرهنگ برنامه هایی را مطرح می کنند. از جمله سروش یا همان حسین حاج فرج دبّاغ که در ابتدا در بین نیروهای انقلابی بود و امید به تصاحب مسئولیت هایی در سطح وزارت را داشت اما پس از ناکامی شروع به مخالفت خوانی کرد و با کتاب قبض و بسط شریعت شروع کرد.

 سروش سعی کرد در اصول تردید ایجاد کنند

مدیر دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: سروش و دوستانش سعی کردند یک نوع تردید و شکاکیت در اصل اسلام و فهم علما شیعه از دین را به جامعه تلقین کنند و با تردید در تمام نظرات و فتاوایی که توسط علما بیان می شود اعتقاد مردم به مراجع دینی را سست کنند تا روحانیت از صحنه اجتماعی کنار رود و دین منزوی شود. حتی در جایی خاتمی می گفت که برخی از شاگردان سروش بعد از مدتی نماز خواندن خود را هم ترک کردند. البته فراماسونرها از ۲۰۰ سال قبل سعی کرده بودند این فکر را در ایران پیاده کنند.

روحانی با بیان اینکه سروش تلاش کرد با کمک اصلاح طلبان و دگراندیشان این افکار را در جامعه نهادینه کند یادآور شد: او اتحاد حوزه و دانشگاه را امکان پذیر ندانست مگر اینکه اصحاب حوزه بپذیرند وحی وجود ندارد و هیچ امر مقدس و آسمانی وجود ندارد.

وی در رد این ادعا اظهار داشت: این حرف ها که سال هاست توسط این جریان گفته می شود از نظر عقلی جای پذیرش ندارد. چرا که فرضا به صرف اشتباه یا اشکالی در متخصصین امور آن علم یا رشته را کنار نمی گذارند. بر فرض این همه در علم پزشکی خطا می شود و تجویزهای غلط داده می شود اما هیچ گاه نمی گویند باید این علم پزشکی و نظر متخصصین را در پزشکی  کنار گذارد و برای درمان به متخصصین پزشکی مراجعه نکرد.

روحانی افزود: پذیرش این تفکرات به منزله شکست شیعه بود و اگر چنین تفکراتی در بین ما بود هیچ گاه جنبش تحریم تنباکو و دفاع ملت در برابر تجاوز گسترده حزب بعث بوجود نمی آمد و ولایت و مرجعیت امرش نافذ نمی شد.

813 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

نادیده گرفتن مردم

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مورد دومین دیدگاه سروش که تفکرات او از عوامل فتنه بوده است گفت: با ارائه نظریه نخبه گرایی بیان داشتند که توده ها در امر حکومت داری چیزی نمی فهمند و نقش مردم در حکومت نباید جدی باشد بلکه بیشتر تزئینی بوده و کشور صرفا باید توسط قشری که خود را نخبه می پندارند اداره شود. حتی در اوج فتنه قائل به رای کیفی و کمی و شهروند درجه یک و دو بودند. این دیدگاه زمینه نادیده گرفته شدن مردم بوده و دقیقا در تقابل مستقیم با نظرات حضرت امام است که مردم را صاحبان اصلی و ولی نعمتان این انقلاب و کشور می دانستند.

باید در نظام حاکم بر جهان ذوب شویم

حمید روحانی ذوب شدن در نظام حاکم بر جهان را سومین دیدگاه عوامل تئوریک اصلی دخیل در فتنه بیان داشت و گفت: آنها معتقدند ما نمی توانیم خود را از نظام حاکم بر جهان جدا بدانیم و جهانی فکر کنیم. باید با شرایط جهانی حرکت کرد و طرح ها و برنامه های ما باید با موافقت حکومت های مقتدر باشد.

وی درمورد چهار اصلی که سروش معتقد است برای حرکت در مسیر جهانی باید کنار گذارد گفت؛۱- این جریان معتقد است باید تابع بود. فرضا اگر گفتند حزب الله لبنان تروریست است و داعش در سوریه خوب است باید پذیرفت یا رابطه با اسراییل امری مقبول است.

۲- ارزش های انقلاب امروز دیگر معنی ندارد. آرمانخواهی ما با دیدگاه حاکم همخوانی ندارد و اگر بخواهیم در جهان پذیرفته شویم باید اسلام را در حدی قبول کنیم و پیاده کنیم که با افکار جهانی همخوانی داشته باشد. مثلا وقتی دیدگاه مسلط می گوید برهنگی زن یک اصل است و یا هم جنس‌بازی باید قانون شود باید بپذیریم و دیدگاه اسلام را نادیده بگیریم.

۳- امروز در حوزه اقتصاد فقط اقتصاد سرمایه داری معتبر است و مقوله ای به نام اقتصاد اسلامی نباید مطرح شود.

۴- عوامل فتنه بیان می دارند اجرای این اصول به یک حرکت همه جانبه نیاز دارد که باید در فرصت مناسب پیاده گردد و رهبری و ولایت فقیه باید حذف شود.

این مورخ کشور در ادامه گفت: البته در جریان فتنه ۸۸ برخی از گروه های دخیل از این عقبه فکری مدیریت فتنه خبر نداشتند و با انگیزه های دیگر وارد شدند اما در موضوع حذف رهبری و ولایت فقیه همه مشترک بودند.

سفارت انگلستان بیش از همه فعال بود

روحانی با اشاره به اختصاص بودجه مجزا ، نیرو و رسانه توسط سیاستمداران آمریکایی در بحران فتنه ۸۸ گفت: در آن فتنه ۱۷ سفارتخانه دخالت کردند که سفارت انگلستان بیش از همه فعال بود. آنها همه گروهک ها را متحد کرده بودند. سعی کردند در قسمتی که با مردم ارتباط دارد از چهره هایی که موقعیتی دارند از جمله میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی استفاده کنند.

149 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

شناسایی افراد تاثیرگذار و سرشناس از قبل از انقلاب

این مورخ کشور در بخشی دیگر از سخنان خود در زمینه شناسایی و ردیابی روحانیت سرشناس کشور توسط دستگاه های جاسوسی از قبل از انقلاب گفت: انگلیس و آمریکا همواره سعی کرده اند افراد تاثیر گذار را شناسایی و به شکل های مختلف بر روی آنها تاثیر بگذارند. طبق اسناد در سال ۱۳۳۶ سفارت آمریکا در ایران به دیپلمات های خود دستور داده بود از هر آخوند و فقیه یک بیوگرافی تهیه کنند که از ۲۰۰۰ نفر لیست برداری کردند و از این بین ۲۰۰ نفر را سرآمد معرفی کرده بودند.

وی افزود: وقتی منتظری رئیس مجلس خبرگان بود چند آمریکایی به مدت یک ساعت با وی مصاحبه کردند و در گزارشی که به کاخ سفید دادند نوشتند که هر چند وی به امام خمینی(ره) نزدیک است اما او فردی ساده است.

روحانی گفت: از سال ۸۴ و انتخابات ۸۸ می دانستند هاشمی دلخور است و از آنجا که آقای هاشمی و اطرافیانش همواره مدعی بوده اند سیاست ها را در زمان امام و رهبری او اداره می کرده است و خود را در جایگاه رهبری می دیده است با برنامه ای همانند قضیه صدام و حسن البکر او را وسوسه کردند.

هاشمی و موج سواری

این مورخ با اشاره به نامه بی سلام هاشمی به رهبری گفت: هاشمی برای نشان دادن قدرتش فکر می کرد اگر موجی راه بیافتد رهبری نگران خواهد شد و برای فروکش کردن آن به او متوسل خواهد شد و به این ترتیب خود و سیاست هایش را مجددا به رهبری تحمیل خواهد کرد. نامه بی سلام و تهدید آمیز هاشمی به رهبری در حقیقت اولتیماتومی بود به نظام برای اثبات نقش و قدرتش

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب افزود: همین انگیزه در هاشمی باعث شد دستگاه های غربی و مدیریت فتنه او را در راس فتنه قرار دهند و از موسوی نیز که در نزد اقشاری اعتبار داشت استفاده کنند. حتی روی کروبی نیز بسیار کار شده بود.

تغییرات و استحاله کروبی

حمید روحانی گفت: با توجه به اینکه با کروبی رابطه ای ۵۰ ساله داشته ام به یاد دارم در آن اواخر که مطرح شده بود مراجعات خصوصی مکرر داشت و افرادی نظراتش را تغییر داده بودند. او معتقد بود که مردم از انقلاب روی برگردانده اند و نسبت به روحانیت برگشته اند. سخن دیگری که میگفت این بود که حرف امام برای خودش و از دهان خودش فقط ارزشمند است و از کلام دیگران ارزش ندارد و به خاطر دارم این را با اشاره به سخن امام در مورد محو اسراییل از روی زمین هم می گفت.

این وسوسه ها در او ریشه دوانده بود. مدتها عده ای با هدف خاص با او در خلوت و در گوشی سخن می گفتند که حتی خانمش و موسوی خوئینی ها هم بدان اذعان داشتند. کار به جایی رسیده بود که اگر کسی حرفی در اصول انقلاب می زد برایش ابراز تاسف می کرد و از دست رفتن فرصت مک‌فارلین بواسطه مخالفت حضرت امام ناراحت بود. ولی او عناوینی مانند یار امام بودن را با خود یدک می کشید.

مدیر بنیاد تاریخ پژوهی گفت: اما بصیرت مردم، قاطعیت و درایت رهبری باعث شد تمام این فتنه ها در ۹ دی در هم شکسته شود.

329 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

فتنه هنوز از بین نرفته است

حمید روحانی با بیان این نکته که تمام مواردی که در مورد ریشه ها و عوامل فتنه گفته شد در دولت روحانی پذیرفته شده و وجود دارد گفت: مشاور رئیس دولت یازدهم در کتاب خود که با مقدمه آقای روحانی نوشته شده است اتیولوژی اصحاب فتنه را آورده است.

وی در خصوص دیدگاه های سریع القلم مشاور دولت یازدهم گفت: وی صراحتا مبانی که باعث فتنه می شود را در کتابش آورده است. از جمله کنار گذاردن اصولی از اسلام و تشییع که با جهانی شدن همخوانی ندارد. اداره کشور توسط عده ای که به زعم ایشان نخبه است. دیپلماسی را از کف خیابان ها جمع کنیم.

وی بیان عبارت هایی مانند بیسواد به منتقدین، تازه به دوران رسیده ها ، عقلایی فکر کردن، دعوت از دانشگاهیان موافق برای اعلام نظر، ارجاع به جهنم و … این جملات دقیقا ریشه در اتیولوژی اصحاب فتنه دارد.

رهبری و مردم مانع بروز فتنه جدیدی هستند

وی گفت: اما دولت برای اجرای این افکار با دو مشکل مواجه است؛ رهبری نظام ، مردم و امت حزب الله

دو ماموریت دولت یازدهم

یار دیرین حضرت امام گفت: دو ماموریت توسط دولت یازدهم تعریف شده است؛ ۱- اتیولوژی و دیدگاه های اصحاب فتنه را پیاده کند؛ ۲- آبروی رفته فتنه گران را به هر شکل باز گرداند

وی افزود: سیاست ها در راستای شکستن طلسم قتنه است اما تاکنون موفق نشده اند. از جمله معرفی مکرر وزرای دخیل در فتنه برای وزارت علوم و تحقیقات در همین زمینه بوده است و بحث های حاشیه ای در خصوص رفع حصر سران فتنه و …

روحانی یادآور شد: در حالیکه تمام دیدگاه های اهل فتنه به عنوان نسخه در کتاب مشاور روحانی مو به مو در حال اجراست اما می بینیم در این دوره اهانت به ملت از طرف دولت و طرف های خارجی بی سابقه بوده است.

991 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

 مذاکرات دستاوردی نداشته است

وی افزود: مذاکرات هیچ دستاوردی جز ذلت نداشته است. فعالیت های هسته ای متوقف شده است و آمریکا در صحنه بین المللی ادعا نموده مقاومت ایران شکسته و تحریم اقتصادی ایران را از پای درآورده است.

این مورخ کشور با بیان اینکه این موج موقت است و بزودی تمام می شود اظهار داشت: بصیرت همیشگی مردم و روز تاریخی ۹ دی نشان داد ملت به امام و رهبری و اعتقادات خود بشدت وفادار هستند.

اگر دادگاه سران فتنه تشکیل شود محکوم به اعدام هستند

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد حصر سران فتنه و رویکرد رهبری در این زمینه گفت: عوامل فتنه از چند جهت محکومند و اگر قانون اجرا شود حکم آنها اعدام است. به دو دلیل:

۱- فساد فی الارض، کشته شدن ۳۰ نفر بدست آشوبگران و خون مردم بیگناه به گردن آنهاست و امیدواریم هر چه زودتر محاکمه آنها شروع شود.

۲ – مقابله با رهبری و ولی فقیه که طبق روایت در حد کفر است.912 اگر دادگاه سران فتنه برگزار شود حکم آنها مشخص است

دولت یازدهم دولت بدعت گذاری هاست

مدیر دانشنامه انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات هسته ای و دستاوردهای آن گفت: دولت تاکنون کوچکترین اطلاعی در باره مذاکرات به مردم نداده است و حتی بر خلاف تمام قوانین و رویه کشورهای مردمی نمایندگان مردم هم از روند مذاکرات هیچ اطلاعی ندارند.

دولت مردم را در تاریکی نگه داشته است

این دولت مردم را در تاریکی نگه داشته است در حالیکه بزرگترین خدمت حضرت امام این بود که ملت در متن حوادث باشند و نظرات دولت و ملت همخوانی داشته باشند.

بدعت دیگر در این دولت آن بود که امام حسین (ع) را معامله گر نامیدند د رحالیکه امام حسین همواره سخنانش برای هدایت و تنذیر انسان ها بوده نه معامله های دنیوی


موضوع: فرهنگي
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: دي
کلیدواژه ها: روحانی، سید حمید، مرکز اسناد انقلاب اسلامی


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 34 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/08 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر