بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

سال 93 در اعتبارات نگاه ویژه‌ای به سفیدشهر خواهیم داشت نظرات خوانندگان(0)  

علی اکبر رضایی، سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در گفتگو با سراج:  سال 93 در اعتبارات نگاه ویژه‌ای به سفیدشهر خواهیم داشت.


اشاره: آقای علی اکبر رضایی علی ابادی متولد 1354 فرزند شهید سرافراز غلامرضا رضایی و از مدیران جوان شهرستان می باشد که در حال حاضر سرپرستی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل را به عهده دارد.

سراج: درشهرمتدین وشهیدپرور آران و بیدگل با پتانسیل های انسانی موجود چه برنامه فرهنگی برای شهرستان مدنظر دارید؟

امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است. بحث فرهنگ را ما مهمتر از اقتصاد می دانیم. چندین سال است محوریت نامگذاری ها عموما بحث اقتصادی بود و این را حضرت آقا با توجه به اهمیتی که اقتصاد در زندگی های مردم و مسائل جاری کشورمان دارد نامگذاری می کنند اما سال جدید را اشاره می کنند به مسئله فرهنگ و تشبیه می کنند فرهنگ را به هوا که برای تنفس لازم است.

برنامه هایی را خوشبختانه در دست تدوین داریم. ما چشم انداز شهرستان را تهیه کردیم و برای سال جدید هم دبیرخانه ای تحت عنوان دبیرخانه اقتصاد مقاومتی پیش بینی کردیم که البته تحقق بسیاری از این برنامه ها منوط به فرهنگ سازی است و امیدواریم که این مهم را بتوانیم در سطج شهرستان محقق کنیم این را هم اشاره بکنم که این بحث دو عامل اجرایی که حضرت اقا نام بردند  برای تحقق اقتصاد و فرهنگ یکی بحث عزم ملی و یکی مدیریت جهادی است. در عزم ملی مطالبات خود مردم را به ان اشاره می کنند حتی بحث تشکل های مردمی و کانون های فرهنگی را اشاره ای کردند در قالب فعالیتهای مثلا حتی از نوع اول انقلاب و ما انشاالله برنامه های جامعی را در این زمینه تدوین می کنیم و بنای اصلی ما دخالت نیست. قرار نیست ما در مسئله فرهنگ دخالت کنیم برنامه ما این است که از فرهنگ حمایت کنیم و ما خواهشمون از تمام کانونهای فرهنگی این است  که خودشان مجری و اجراکننده مسائل فرهنگی باشند و ما نقش حمایتی و سیاست گذاری داشته باشیم.

سراج: در راستای انسجام شهرستان آران و بیدگل ما بعضا شاهد یک سری نارضایتی و دلخوری در بعضی مناطق هستیم که بعضا حرف از  فراق و جدایی شنیده می‌شود در این زمینه چه برنامه ای دارید؟

ما این را قبول داریم که ارتباط و علقه‌ی بین مرکزشهرستان با  شهرها و بخشها و روستاهای اطرافش، مطلوب و ایده آل نیست و این هم علتش این است که این مجموعه ها تا چند سال قبل زیر مجموعه ی کاشان بوده اند و از سابق ارتباط مردم با  کاشان بوده است. نبود یک جاده ی ارتباطی مناسب بین بخشها و مرکز شهرستان این عدم امکان ارتباط سالم و راحت و ارزان را از مردم گرفته است. برای انسجام لازم است که این ارتباط برقرار شود خدمات به هم بدهند تا کم کم این مسئله جا بیفتد. برخی محدودیت ها و کمبودها موثر در این قضیه بوده انشا لله درصدد هستیم تا آن را برطرف کنیم. نماینده ی مستقل می تواند عامل مؤثری باشد. شورای اسلامی شهرستان هم با شهرهای اطراف جلساتی داشته بصورت فراسازمانی و یک سری اقداماتی را انجام دادند و ما هم در شناسایی عواملی که در این زمینه مؤثر است اقداماتی انجام داده ایم. و در شناسایی عواملی که موثر است آنچه که مربوط به ما هست را برنامه ریزی می کنیم که به نحو شایسته انجام شود.

سراج: مستحضرید یکی از شهرهای مهم شهرستان سفیدشهر است. با توجه به جمعیت و روستاهای وابسته و پتانسیل هایی که در این منطقه هست بنابراین شهرستان در قسمت شمال شرقی باید یک بخش داشته باشد و شرایط برای تحقق این امر در سفیدشهر مهیا است. در این خصوص چه اقداماتی انجام داده اید یا خواهید داد؟

بحث بخش مستقل یک سری شرایطی دارد. یکی از آنها بحث جمعیت است. مکاتباتی را با مرکز استان و وزارت کشور برای سفیدشهر و نوش اباد انجام داده ایم و حتی کارشناسان وزارت کشور از منطقه بازدید داشته اند و تا این لحظه ایجاد بخش مورد تأیید دوستان نبوده است. انشاالله که مردم خوب سفیدشهر روزی به این خواسته ی خود برسند.

سراج: اهم فعالیت های فرمانداری را در سال 92 چگونه ارزیابی می کنید؟

سال 92 متأسفانه در بحث تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه بودیم که آنهم اختصاص به شهرستان آران و بیدگل نداشت.  اهم فعالیت مجموعه وزارت کشور در سال 92 برگزاری انتخابات بوده است. اما از لحاظ عمرانی در سال 92 پیگیری و اتمام فاز اول پروژه ی کنار گذر را داشته ایم که اگر به طور کامل محقق بشود بخش عمده ای از مشکلات ارتباطی شهرستان آران و بیدگل حل می شود.

در حوزه ی آب  و کشاورزی اعتبارات خوبی جذب شد و به فعالین بخش کشاورزی پرداخت شد. در حوزه فرهنگی واجتماعی هم اقدامات مناسبی داشته ایم .

سراج: برای سال 93 با توجه به اینکه جنابعالی از جوانترین فرمانداران کشور هستید، چه برنامه هایی دارید؟

ما سعی کردیم با برنامه ریزی جلو برویم. ما یک چشم اندازی را تدوین کردیم برای شهرستان کارگروه ها و کمیته های تخصصی تشکیل دادیم که بر اساس سند چشم انداز برنامه ای تدوین کنند. قصد داریم برنامه جامعی را براساس سند چشم انداز انشاالله تهیه کنیم و محوریت هم در بسیاری از مسائل توجه به حوزه ها ی شهرها و روستاهای زیرمجموعه شهرستان است و با توجه به فرمایش حضرت آقا سعی می کنیم که خواسته ی ایشان رابا توجه به پتانسیل های شهرستان در تحقق شعاراقتصاد و فرهنگ شناسایی بکنیم و برنامه های تدوین کنیم و اجرایی اش کنیم.

سراج: با توجه به کمبود آب و بحران آبی که در شهرستان داریم چه برنامه ریزی ای کرده اید؟

بحث کمبود آب و بحران آب  یک واقعیت است و یک تهدید جدی است در سال گذشته نزدیک 13 ،14میلیارد تومان  کار گروه بخش کشاورزی جذب کرد و محوریت هم بحث لوله گذاری و تغییر نوع آبیاری در کشاورزی بود اقدامات خوبی انجام شد عمده کار اصلاح شیوه آبیاری است که در شهرستان انجام می شود و دوم  اصلاح الگوی مصرف در حوزه آبی است که باید انجام شود که برنامه ای در دستور کار داریم تغییر نوع کشت در بحث کشاورزی جدی است در شهرداری هایمان متأسفانه هنوز از آب شرب برای تأمین آب فضای سبز استفاده می شود.

سراج: مستحضر هستید شهرهای اطراف آران و بیدگل مثل سفیدشهر از نظر حوزه ی سرمایه گذاری ضعیف هستند. از نظر جذب سرمایه گذار چه تمهیداتی برای سرمایه گذاری و اشتغال و آوردن سرمایه گذاردر این مناطق اندیشیده شد؟

 برای جذب سرمایه گذار اول باید بستر آن را آماده کنیم. در شهرستان آران و بیدگل هم اگر موفقیت هایی بدست آمده است به اهتمام ویژه ی بخش خصوصی بوده است  بغیر از مجتمع فولاد در بقیه موارد خود مردم وارد شدند. در دو شهرک صنعتی تقریبا 600واحد صنعتی است که عمدتا در دو شهرک صنعتی خود مردمند که پای کارند و بخش خصوصی.

برای جذب سرمایه گذاراولا باید بستر فراهم شود که متأسفانه ما نتوانسته ایم در سفیدشهر برای ایجاد یک شهرک صنعتی بحث زمین و حریم و تقسیمات را حل کنیم. در ابوزیدآباد هم همین مشکل را داریم بدلیل محدودیت زمین و جنگلهای دست کاشت. بنابراین وقتی هنوز نتوانسته ایم قدم اول را برداریم پس توقعی نمی توانیم داشته باشیم اول باید مشکل زمین حل شود.

سراج:جناب فرماندار مردم سفیدشهر انتظاراتی در بخش ورزش و بحث های فرهنگی دارند  نبود فضای کالبدی مناسب مثل سالن مطالعه و کتابخانه از جمله آنهاست. در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

در حوزه ی ورزش سفیدشهر الحمدلله وضعیت نسبتا مطلوبی دارد. راه اندازی سالن ورزشی شهدای سفیدشهرو خوشبختانه بخش خصوصی هم بعضا خیرین محترم ورودی داشته اند. در بحث فرهنگی نبود فضای فرهنگی مثل سالن مطالعه و کتابخانه را قبول دارم انشالله سال 93 در اعتبارات نگاه ویژه ای به سفیدشهر داشته باشیم و حتما کمک خواهیم کرد.

سراج: یکی از مشکلات منطقه سفیدشهر ضعیف بودن اعتبارات شهرداری است با توجه اینکه شهرداری سفیدشهر نوپا است والبته  یک نهاد عمومی است ولی چون تازه شکل گرفته بنیه لازم را ندارد و توان حمایتی مردم هم پائین است بنابراین لازم است تا فرمانداری حمایت ویژه ای  کند.

اولا شهرداری سفیدشهرتازه تاسیس نیست. بنظر من نوع نگاه شهرداری ها به  تأمین اعتبارات و کسب بودجه راه اشتباهی است و راحت ترین راه را انتخاب می کنند که فروش زمین و کسب سود است. بنظرم این نوع نگاه باید عوض شود. در سفیدشهر چون شهرداری زمین ندارد لذا می گویند مشکل داریم چون مثل بقیه ی شهرداری ها دستشان باز نیست که زمین بفروشند حتی در بحث مسکن مهر هم بدلیل نبود زمین نتوانستیم در آنجا اجرا کنیم. در شهرهای دیگر هم این مشکل را داریم لذا نگاه شهرداران به فروش زمین جهت تأمین بودجه و اعتبار باید عوض شود. در بحث فرهنگ سازی هم باید یک اقدام مؤثری انجام شود. به نوعی منابعی که دیگر شهرداری ها دارند تقریبا در سفیدشهر صفر است.

سراج: برای سال 1393 با توجه به شعار امسال که اقتصاد و فرهنگ است چه قولی می‌توانید به مردم سفیدشهر بدهید؟

 همانطور که گفتم در بحث فرهنگی و نبود فضای فرهنگی مثل سالن مطالعه و کتابخانه انشاالله درسال 93 در اعتبارات نگاه ویژه‌ای به سفیدشهر خواهیم داشت.

سراج)در پایان آقای فرماندار به ما قول دادند تا در فرصتی دیگر، پیرامون حریم سفیدشهر و مشکلات آن مصاحبه‌ای اختصاصی انجام شود.


موضوع: اجتماعي
خبرنگار:خبرنگار سراج
تاریخ: چهارشنبه3ارديبهشت
کلیدواژه ها: فرماندار، سفیدشهر، نصراباد، حریم، بخش، اران بیدگل


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 7 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/14 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر