بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

شهردار آینده سفیدشهر کیست؟ نظرات خوانندگان(0)  

آران  وبیدگل: سفیدشهر: پس از انتخاب اعضاء شورا و  تعیین ریاست شورا، هم اکنون نوبت انتخاب شهردار آتی سفیدشهر رسیده است.


آران و بیدگل: سفیدشهر: شهردار آینده سفیدشهر کیست؟
پس از مشخص شدن وضعیت شورا ها نوبت به تعیین شهردار رسید. گمانه زنی های درباره شهردار سوم سفیدشهر وجود دارد. امیدواریم شهردار سوم فردی باشد که دارای این ویژگیها که در کلام مقام معظم رهبری بعنوان ملاک یک شهردار منتخب مطرح شده است باشد
8ویژگی های یک شهردار ازدیگاه مقام معظم رهبری:
1- کاردانی: در این تردید نیست که کار را باید به کاردان سپرد. یکی از مصادیق کاردانی یک شهردار بی‌شک پرهیز ازبرنامه‌های زاید و انحرافی است که در کلام رهبر معظم انقلاب اینگونه بر آن تأکیدشده است: «شهرداری‌ها باید برنامه‌هاى زاید و منحرف کننده و حرف‌هاى غیرمرتبط به کار را که عده‌اى به آنها مبتلا بودند و هستند، کنار بگذارند و فقط براى مردم کارکنند.»
 2- لیاقت: لایق بودن یک شهردار برای رسیدن به صندلی مدیریت شهری تا حدودزیادی پس از انتخاب وی و البته نگاهی به گذشته او قابل تشخیص است. رهبر انقلاب دراین ارتباط فرموده‌اند: «شهردارى جایى است که انسان در آن با پول، با مردم، بامراجعان و با کسانى که حاضرند براى بعضى از مقاصد خود ولخرجى کنند، مواجه مى‌شود. این‌طور جاها خیلى باید مراقب بود. اینجاست که تقواى الهى به درد مى‌خورد. تقوازره‌اى است که اگر انسان آن را پوشید، تیرهاى زهرآگین فساد و گناه در او کارگرنخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.»
 3- دارا بودن صلاحیت‌های دینی وانقلابـــی: ولایت‌پذیری و دارا بودن تدین و دینداری یکی از معیارهای اصلی انتخاب شهردار یک شهر اسلامی است. رهبر بزرگ انقلاب در این ارتباط می‌فرمایند: «در داخل تشکیلات شهردارى با فساد مماشات نکنید؛ چه فسادى که مربوط به بیرون شهردارى است و مى‌خواهد از ابزار شهردارى استفاده کند، چه فسادى که خداى نکرده در درون هسته‌اى ازهسته‌هاى شهردارى رخنه کرده باشد و در آنجا بخواهد گسترش پیدا کند و فضا و محیط امنى براى خود درست کند.»
 4- امـــانتداری: زمانی که مردم افرادی را به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌کنند از آنها انتظار دارند تا فردی امانتدار را به عنوان شهردارانتخاب کنند. انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان، شهر، کشور و نظام است. از همین رو است که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند: «شهرداران‌ سراسر کشور باید امانتدار رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌مردم‌ باشند که‌ یکی‌ از مصداق‌های‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌امین‌، قابل‌ اعتماد، با کفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌‌زیست‌، مردمدار ومقید به‌ انضباط مالی‌ است‌.»
 5- پــاکدامنی: پاکدامن بودن یک شهردار و منحرف نشدنوی و امانتدار بودن او به بیت‌المال از ویژگی‌هایی بوده که مردم از پارلمان شهری انتظار دارند تا در انتخاب شهرداران ملاک قرار گیرد. بی‌تردید انتخاب شهرداری که پاکدامن نباشد شهر را با معضلاتی جدی روبه‌رو می‌کند. رهبر انقلاب نیز بر همین اساس فرموده‌اند: «یک‌جا پاى انسان مى‌لغزد و جلوگیرى نمى‌کند، این لغزش ادامه پیدامى‌کند و انسان در صدد توجیه برمى‌آید و براى خودش ایدئولوژى مى‌سازد. انسان گاهى مبناى فکرى درست مى‌کند تا خطاى خود را اصلاح کند. جلوِ خطاها و لغزش‌هاى خود را ازهمه جا بگیریم و بهتر از همه جا، اول کار است و بهتر از اولِ کار، پیشگیرى است.»
 6- شجاعت: شجاع بودن و نترس بودن یک شهردار در مقابله با مشکلات ویژگی غیرقابل انکاریکی شهردار است. رهبر انقلاب هم این ویژگی را از جمله موارد دارای اهمیت خطاب فرموده‌اند: «هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پاى خود شما را خالى وامکان ادامه کار را براى شما دشوار خواهد کرد.»
7- پاکدستی: بودجه کلان شهرداری بسیاری را برای دسترسی به این بیت‌المال وسوسه خواهد کرد. با این حال یک شهردارپاکدست باید کوچکترین چشمداشتی به منافع شخصی خود در شهر نداشته باشد. رهبر انقلابهم در این باره تأکید کرده‌اند: «شهرداری‌ها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجوقرار دارند اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری‌ها، موجب می‌شود زمینه بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود.»
 8- خستگی ناپذیری: مشکلاتکلانشهری مانند تهران نیاز بیش از پیش به یک شهردار خستگی‌ناپذیر را بیشتر نمایان می‌کند. بی‌شک شهردار پایتخت باید جدا از تمامی این ویژگی‌ها دارای روحیه خستگی‌ناپذیری در برابر مشکلات متعدد باشد. رهبر انقلاب هم در ارتباط با این موضوع فرموده‌اند: «شهرداری به عنوان سازمانی که سروکارش با مردم است باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد. مجموعه شهرداری باید با برادری وهمکاری مبتنی بر منطق و قانون، برای خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم تلاش کنند.» بی تردید مجموعه ملاک‌هایی که رهبر انقلاب بر آن تأکید فرموده‌اند، شهردار آینده را به فردی خدمتگزار مردم بدل خواهد کرد.

موضوع: شهرداري وشورا
خبرنگار:روابط عمومی مجمع
تاریخ: يکشنبه31شهريور
کلیدواژه ها: شهردار


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 1 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/08 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر