بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

به مناسبت درگذشت مرحوم حاج حسن رضازاده ( معروف به قمصری) نظرات خوانندگان(0)  

آران و بیدگل: سفیدشهر: يكي از خیرینی که به سفیدشهر خدمات زیادی انجام داده است، مرحوم حسن آقا قمصری است که چند هفته قبل فوت نمود. به مناسبت درگذشت این عزیز، مطلبی را که در سال 87 در سایت مجمع فرهنگی منتشر شده عینا ذکر میکنیم. هفته آینده مراسم چهلم ایشان برگزار خواهد شد


يكي از افرادي كه به سفيد شهر خدمت زيادي كرده است آقاي حاج حسن رضا زاده معروف به حسن آقا قمصري است. ايشان اصالتا اهل سفيدشهر است.

شايد نسل جوان سفيدشهر نسبت به اقدامات وي اطلاعي نداشته باشند ولي قطعا 60 ساله هاي سفيدشهر خيلي خوب به ياد دارند. ذيلاً به اقدامات وي اشاره ميكنيم

1-     اولين كسي كه برق را به نصرآباد آورد ايشان بود. ابتدا يك دو خانه برق كشي شد و كنتوري نبود ولي بعدا با افزايش تعداد مشتركين كنتور بندي شد. در اين راه ايشان فرزند خود را هم به دليل برق گرفتگي از دست داد.

2-     ايشان اولين كسي بود كه آب لوله كشي را به نصرآباد آورد. ابتدا در چند مسير لوله كشي و شيرهاي آبي در چند جا قرار داده شد و مردم از آن آب تميز بعنوان آب اشاميدني استفاده مي كردند. بعداً به داخل خانه ها هم لوله كشي شد.

3-     ايشان اولين كسي بود كه نانوايي سنگك را به نصرآباد آورد. وي يك نانوا را از بروجن به نصرآباد اورده و براي وي خانه اي تهيه ميكند و نانوايي سنگك در سفيدشهر به راه مي افتد.

4-     ايشان اولين كسي بود كوچه هاي سفيدشهر را شن ريزي كرد به توسط كمپرسي كه خريداري كرده بود و يكي از بستگان وي به نام علي حسين پور راننده اين كمپرسي بود.

5-     ايشان كسي بود كه جاده نصرآباد به درم را شن ريزي كرد. بعد از اينكه آقاي هاشمي باغ ملك آباد را تاسيس كرد آقاي رضازاده  مسئوليت ايجاد جاده درم را بر عهده مي گيرد.

6-     ايشان اولين كسي بود كه حمام عمومي را بعد از حمام قديمي در نصرآباد ايجاد كرد. اين حمام كه حمام غنايي يا قنايي نام دارد تا دو دهه قبل هم مورد بهره برداري بود. اين حمام ابتدا به صورت خزينه اي و بعدا به صورت دوشي درآمد.

7-     ايشان اولين كسي بود كه كوره آجرپزي در سفيدشهر تاسيس كرد. ابتدا يك كوره آجرپزي در محلي كه الان خانه مرحوم حاج قنبر زيارتي است تاسيس شد و بعدا كوره اي كه الان كوره گنجي است را تاسيس كرد.

8-     ايشان اولين كسي بود كه اسياب در نصرآباد تاسيس كرد. قبلا اهالي مجبور بودند براي آرد كردن گندم به طاهرآباد بروند ولي ايشان در محلي كه خانه ميزرا غلامي قرار دارد، اسياب برقي تاسيس كرد و از اين طريق كمك زيادي به مردم نمود.

 

اين مختصر بهانه اي بود براي اينكه از زحمات آقاي رضازاده قدرداني كنيم و ايشان بدانند كه اگر خدمتي شد و زحمتي كشيده شد اين زحمات گم نمي شود. براي ايشان آرزوي سلامتي و موفقيت داريم و خداوند اين زحمات و خدمات ايشان را مورد قبول خود قرار دهد.

لازم به ذكر است كه ايشان زحمات زيادي نيز در راوند كشيده اند و بخشي از راوند را كه از نزديك چهار راه راوند تا پليس راه خزاق است را ايشان آباد كرده اند. هم اكنون هم با احداث كارخانه زياد، به رونق صنعت شهر هم كمك زيادي كرده اند.

ايشان داراي تقريبا 90 سال هستند و داراي يك پسر و 5 دختر هستند.  به دنبال اين هستيم كه مصاحبه مفصل تري با خود ايشان داشته باشيم و مطالب دقيق تر و مفصل تري را از اقدامات ايشان ارائه كنيم. اين مختصر در نتيجه مصاحبه با تعدادي از اهالي سفيدشهر و اطلاعاتي كه از خود ايشان گرفته شده تهيه شده است.

 

پيشنهاد مي شود مسئولين سفيدشهر از ايشان دعوت و به پاس خدماتي كه نسبت به شهرمان داشته اند از ايشان قدرداني نمايند.


موضوع: اجتماعي
خبرنگار:روابط عمومی
تاریخ: يکشنبه22ارديبهشت
کلیدواژه ها: حسن رضازاده، قمصری


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 2 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/09 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر